مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گفت: پیگیر این موضوع هستیم که چرا باید بانکی در استان ما پول مردم را جذب کرده، صرف پروژه‌های دیگر استان‌ها یا پروژه‌های خودشان کنند. هر بانکی که نفعی برای استان نداشته باشد اصلا نباید در این استان بماند.

به گزارش خسروشاه نیوز، واقف بهروزی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: رسانه ها تاثیر بسزایی در بحث مالیات دارند، بیشترین اتکا ما به درآمد ها و منابع مالیاتی است، بودجه دولت در شرایط فعلی بیشتر به درآمد های مالیاتی متکی است و رسانه ها باید در این امر کمک حال ما باشند.

وی ادامه داد: در چندماه گذشته حهت گیری های جدیدی در توسعه استان داشته ایم. برنامه محوری و تکلیف محوری را در در دستور کار داریم و تکالیف دستگاه ها را استخراج کرده ایم.

بهروزی به عملکرد شورای عالی سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: هر مشکل و مانعی که در دستگاه های مختلف برای سرمایه گذاری بوجود بیاید در شورای عالی سرمایه گذاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت. هر فرد و کارمندی که برای سرمایه گذاری ایجاد مشکل کند در شورای عالی سرمایه گذاری رسیدگی شده و برخوردهای لازم انجام خواهد گرفت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تلاش برای انتقال حساب‌های شرکت‌ها به استان گفت: برنامه داریم که در گام اول حساب ۵۰ شرکت و بعدا حساب ۱۵۰ شرکت بزرگ را به استان انتقال دهیم.

وی با اشاره به پرداخت نزدیک به ۹۰ درصد از بودجه اختصاص یافته ماده ۱۸ عنوان کرد: اعتباری که به استان ابلاغ شده بدون نفت یک هزار و ۷۵ میلیارد تومان و با نفات حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود البته در جلسه‌ای که با وزیر اقتصاد داشتیم قرار شده این سهم ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع سایر استان ها افزایش پیدا کند.

بهروزی با اشاره به جذب سرمایه گذاری خارجی گفت: در کنار سرمایه گذاری خارجی به سرمایه گذاری داخلی هم توجه کرده ایم. هدف گذاری ما در حوزه سرمایه گذاری خارجی این است که بتوانیم در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۰ میلیون دلار جذب نماییم.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد نانوایی‌ها نسبت به جمعیت در آذربایجان‌شرقی وجود دارد،گفت: ۵۶۱۰ نانوایی یعنی بیش از ۹۵ درصد نانوایی‌های استان به دستگاه کارتخوان نجهز شده و مابقی در حال اصلاح و تجهیز است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در پاسخ به سوالی در خصوص اولتیماتوم وزیر اقتصاد به دو بانک توضیح داد: این گزارش را من به وزیر دادم که به طور مثال بانک آینده در استان ما نسبت به سپرده گذاری تسهیلات ناچیزی می‌دهند. پیگیر این موضوع هستیم که چرا باید بانکی در استان ما پول مردم را جذب کرده، صرف پروژه‌های دیگر استان‌ها یا پروژه‌های خودشان کنند. هر بانکی که نفعی برای استان نداشته باشد اصلا نباید در این استان بماند. البته آنها هم یک هفته مهلت خواستند تا گشایش تسهیلات انجام بدهند.

وی در خصوص انتقال پرونده مالیاتی مس سونگون گفت: ما به صورت جدی همراه با استاندار پیگیر این مساله هستیم چون مس در استان ما فعالیت دارد، در خصوص حساب‌ها هم باید همین اتفاق رخ دهد و هیچکس مخالف این مساله نیست.

  • نویسنده : سعید خسروشاهی