تیم فوتبال تراکتور در چهار هفته گذشته لیگ برتر علی رغم ارائه بازی‌ خوب و داشتن کادر فنی باتجربه اما نتوانسته به انتظار هواداران پاسخ دهد و با کسب ۲ امتیاز تا هفته چهارم در جایگاه ۱۵ جدول جا خوش کرده است.

به گزارش خسروشاه نیوز، تیم تراکتور فصل جاری لیگ برتر را با تغییرات اساسی آغاز کرد. از تغییر سرمربی و کادر فنی گرفته تا بازیکنان و حتی مدیرعامل باشگاه که هر یک برای خود یک تغییر بنیادی به شمار می‌روند.

در چنین وضعیتی که تراکتور را کوبیده و از نو ساخته‌اند، حتی سرمربی هم نتوانسته یک بازی دوستانه پیش از آغاز لیگ برتر برای شناخت بازیکنانش داشته باشد و با ۲ تساوی و ۲ باخت تا به اینجای کار نتیجه رضایت بخشی نداشته است.

قربان بردیف اما با وجود این انتقاد که چرا نتوانسته حتی یک برد از ۴ بازی گذشته داشته باشد، مدل خود را در پیش گرفته و در هر بازی با ترکیب‌های متفاوتی به دنبال یافتن ترکیب تهاجمی و بی نقص تیم است.

البته بردیف را می‌توان مربی نیمه‌های دوم دانست که با تغییر تاکتیک و ترکیب تیم در نیمه‌ مربیان، تفاوت خود را به نمایش گذاشته و تراکتور را به برد نزدیک می‌سازد اما ناکامی در نیمه نخست، نتیجه کلی مسابقه را به ضرر تراکتور رقم می‌زند.

بردیف در نشست خبری آخرین بازی خود مقابل تیم هوادار که اولین حضورش مقابل پرشورها نیز بود، نتوانست به گل برسد و به تساوی رضایت داد، گفت که هواداران صبر کنند تا تیم به استحکام برسد. چرا که روشن شدن موتور تراکتور جدید در نظر این سرمربی باتجربه نیاز به زمان دارد.

در این بازی که هواداران باتعصب تراکتور به نشانه اعتراض و به روش اروپایی، ورزشگاه را با سکوت ترک کردند، ایوب بهتاج، سرپرست باشگاه تراکتور از حمایت قاطعانه این باشگاه از بردیف خبر داد. موضوعی که کارشناسان فوتبالی هم به آن تاکید دارند، یعنی ثبات مدیریتی به جای تغییر.

بهتاج هم‌چنین در گفت‌گویی که با رسانه این باشگاه داشته است، اظهار کرد: تمامی فعالیت‌های نقل و انتقالاتی باشگاه با نظر قربان بردیف انجام گرفته و رایزنی‌ها برای تقویت تیم در نقاطی که کادر فنی مشکل دارند، انجام می‌گیرد.

وی در خصوص بردیف، افزود: اعضای هیات مدیره باشگاه به طور کامل از بردیف حمایت می‌کنند. این سرمربی از فوتبال اروپا به ایران آمده و برای پیاده کردن سیستم مدنظرش به زمان نیاز دارد. اطمینان داریم اگر فرصت کافی به کادر فنی داده شود، تراکتور به بهترین تیم ایران تبدیل خواهد شد.

وی هم‌چنین از انجام کارهای بزرگی مبتنی بر اصول حرفه‌ای و با الگوبرداری از فوتبال روز دنیا در تراکتور خبر داد و گفت: هدف گذاری تیم در فصل جاری، قرار گرفتن در بین ۳ تیم بالای جدول است و برای رسیدن به این هدف نهایی، تمامی عوامل اثرگذار باید همدل و در کنار هم حرکت کنند.

مربی خارجی نیازمند زمان است

اسماعیل حلالی، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مربی خارجی نیازمند زمان است و از طرفی امسال تراکتور با تغییرات زیادی از جمله تغییر مربی و بازیکنان مواجه بود که برای افزایش هماهنگی آن‌ها، حفظ آرامش و زمان و حمایت لازم است.

وی افزود: اوایل فصل شاید نتایج به دلخواه هواداران و مدیریت باشگاه نباشد اما با این حد از تغییر و جا به جایی بازیکنان کسب نتیجه ضعیف طبیعی بوده و باید بیشتر کار شود و بازیکنان جدید تراکتور هماهنگی خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: اغلب تیم‌های لیگ برتر مثل تراکتور موقعیت گلزنی کمی ایجاد می‌کنند و این امر باعث می‌شود تا احتمال برد کاهش یابد که امیدواریم این نقیصه رفته رفته رفع شود و مسابقات تراکتور با حضور هواداران، پرگل شوند.

حلالی با اشاره به بازی آخر تراکتور در هفته چهارم لیگ برتر که مقابل هوادار به تساوی بدون گل رضا یت داد، اظهار کرد: تراکتور از فرصت‌های اندک خود استفاده نکرد و تک موقعیت‌ها را هم به تیم هوادار داد و در نهایت گلی رد و بدل نشد. اما در کل تراکتور فعلا نتوانسته به خواسته هواداران برسد و جایگاه کنونی‌اش خوب نیست.

وی افزود: در زمان تغییرات و وقتی ثباتی نبود و هر فصل سرمربی عوض می‌شد، باید به این موارد توجه می‌کردیم که کسب نتیجه دور از انتظار خواهد بود و از طرفی تیم‌هایی که ثبات مدیریتی دارند بسیار موفق تر از تیم‌هایی با تغییرات زیاد هستند. تراکتور اگر طی سال‌های گذشته مربی را می‌آورد و از او حمایت قاطعانه داشت بیشتر موفق بود.

وی در خصوص ادعای تیم تراکتور برای قهرمانی، گفت: تراکتور اگر به ثبات برسد، قطعا جایگاهش بهتر می‌شود. زیرا تراکتور از لحاظ تماشاگر، امکانات سخت افزاری مثل زمین فوتبال، موارد مالی و قراردادها و جذب بازیکنان خارجی توانسته به خواسته خود برسد.

این بازیکن سابق فوتبال در خصوص خرید جدید تراکتور نیز گفت: کاوه رضایی، مهارت فوق العاده‌ای در فوتبال دارد و یکی از خریدهای خوب این فصل است و می‌تواند مثل عباس زاده به تیم کمک کند. اگر تراکتور چند بازیکن در سطح رضایی جذب می‌کرد، اکنون وضعیت تیم قابل قبول بود.

وی در خصوص خریدهای خارجی تیم نیز افزود: بازیکنان خارجی نیز مثل مربی خارجی نیاز به زمان دارد تا بتواند درباره لیگ ایران به شناخت برسد.

گفتنی است؛ تراکتور با بدنه جدید خود برای حضور قدرتمند در بازی‌های بعدی آماده می‌شود و بازی‌های قبلی تیم نیز نویدی بر این موضوع بوده است.

امیدواریم تراکتور در بازی‌های پیش رو و به خصوص مقابل تی تی‌ها بتواند بار دیگر جایگاه پیشین خود را کسب کند و با قرارگیری در بین مدعیان قهرمانی در لیگ برتر، در جام باشگاه‌های آسیا نیز حضور یابد.