مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سطح استان نسبت به ایام گذشته کاهش یافته، گفت: اکیپ‌های نظارتی باید با جدیت بیشتر به این موضوع ورود کنند.

به گزارش خسروشاه نیوز، بدر شکوهی در جلسه کمیته نظارت بهداشتی افزود: تثبیت وضعیت بیماری کرونا دغدغه همه مسوولان است که ارتباط تنگاتنگ با همکاری و همراهی مردم دارد.

وی افزود: در این رمینه رسانه ها نقش بسزایی در راستای همراه کردن مردم برای رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی و عدم عادی انگاری دارند.

شکوهی گفت: در افکار عمومی عادی انگاری اتفاق افتاده که این خطر بسیار بزرگی است و باید برای جلوگیری از این موضوع برنامه ریزی کرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در برخی ادارات شاهد برگزاری همایش ها و سیمنارهای غیرضروری هستیم که باید جلوگیری شود و در صورت لزوم این همایش ها به صورت مجازی برگزار شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به درخواست اتحادیه ها برای برگزاری انتخابات هیات مدیره، اظهار کرد: انتخابات اتحادیه ها با تمهیدات لازم برای پیشگیری از تجمعات و رعایت شیوه نامه های بهداشتی امکان پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: در آستانه سال جدید قرار داریم و طبیعی است که مراجعات مردم به مراکز خرید افزایش یابد در این خصوص نیز باید برنامه ریزی کرد تا از تجمعات جلوگیری شود.

شکوهی افزود: اگر شیوه نامه های بهداشتی رعایت نشود و از تجمعات جلوگیری نکنیم با موج چهارم کرونا با شدت بسیار بیشتر مواجه خواهیم بود که بسیار نگران کننده است.

وی اظهار کرد: اماکن و سالن های ورزشی نیز بایدبا رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ظرفیت ۵۰ درصدی خود فعالیت کنند در غیر این صورت طبق قانون با متخلفان برخورد می شود.