سخنگوی دولت با اشاره به اینکه اتمام پروژه های نیمه تمام اولویت دولت است، گفت: طی دو سال گذشته ۲۰ نفر در دولت در مقابله با فساد برکنار شدند.

به گزارش خسروشاه نیوز، علی بهادری جهرمی عصر شنبه در گفت و گوی صمیمی با دانشجویان بیرجند اظهار کرد: نقطه ضعف دولت در بحث اطلاع رسانی خدمات انجام شده، زبان الکن دولت نیست بلکه فضای رسانه‌ای را نیز باید تحلیل کرد.

سخنگوی دولت سیزدهم با اشاره به اینکه فضای حاکم در زمان استقرار دولت با هر زمان دیگری قابل مقایسه نیست، بیان کرد: خاطرمان باشد که در آن زمان حدود ۷۰۰ نفر به واسطه کرونا فوت می‌کردند.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه زبان دولت‌ها رسانه‌های رسمی هستند، گفت: اما در دهه اخیر تحولی در عرصه رسانه را شاهد هستیم و شبکه‌های مجازی به محل تبادل و رفت و برگشت اطلاعات تبدیل شده است.

وی ادامه داد: سوال این است که آیا در شبکه‌های مجازی زیر ساخت‌هایی برای تعامل مردم و دولت فراهم شده بود.

سخنگوی دولت سیزدهم بیان کرد: اگر می‌خواهیم حوزه اطلاع رسانی دولت را قضاوت کنیم باید همه این مؤلفه‌ها و شرایط رسانه‌ای جدید را در نظر بگیریم.

شرایط کشور در ابتدای شروع فعالیت دولت سیزدهم

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه حال اقتصادی کشور از چند سال گذشته خوب نیست، گفت: در شهریور ۱۴۰۰ تورم ۷۰ سال گذشته شکسته شده بود.

وی ادامه داد: دولت اگر اصلاحات لازم را انجام نمی‌داد، شرایط بدتری از حیث تورم شاهد می‌بودیم.

سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه دولت اعلام کرد به دنبال واردات خودروی اقتصادی و نه خودروی لاکچری است، اظهار کرد: در دولت سیزدهم عوارض واردات خودرو به ۱۰ درصد کاهش یافت.

مافیای خودرو را شکست خواهیم داد

بهادری جهرمی با بیان اینکه به پشتیبانی مردم حتماً مافیای خودرو را شکست خواهیم داد، ادامه داد: البته این موضوع مافیای خودرو از قبل بوده و مربوط به دو سال اخیر نیست.

وی با اشاره به اینکه هشت دستور را رئیس جمهور برای مقابله با مافیا دادند که در حال پیگیری است، افزود: در دولت قبل تولید خودرو از یک میلیون و ۷۰۰ دستگاه در سال ۱۳۹۰ به ۸۰۰ هزار دستگاه رسید که طبیعی است در چنین شرایطی با گران شدن خودرو رو به رو شدیم.

هدف گذاری برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو

سخنگوی دولت سیزدهم بیان کرد: دولت سیزدهم از تولید ۸۰۰ هزار خودرو به تولید یک میلیون و ۳۵۰ خودرو رسیده است و هدف گذاری برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو را داریم.

بهادری جهرمی اظهار کرد: دولت گشت ارشاد برای تخلفات و مفاسد اقتصادی راه انداخته است که در حوزه مقابله با کالای قاچاق نیز همین است.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم در دو سال اخیر ۲۰ برکناری را به واسطه تخلفات و مفاسد داشته است که برخی از آنان که احتمال وقوع جرم در آن بوده به قوه قضائیه ارجاع داده است.

تلاش برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام را پیگیری کرده است، افزود: سخن دولت این است که مسئله بر زمین مانده، مسئولیت من است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه لیست ابر بدهکاران بانکی که روزی در مناظره‌های انتخاباتی مطرح بود اکنون بر روی سایت قرار گرفته است، گفت: همچنین طی دو سال گذشته برای هزار و ۲۰۰ شرکت وابسته به دولت شفافیت مالی ایجاد شده است.

مودیان مالیاتی به ۹ میلیون رسیده است

وی افزود: دو و نیم میلیون مؤدی مالیاتی در ابتدای دولت داشتیم ولی امروز ۹ میلیون مؤدی مالیاتی داریم که به معنای مقابله با فرار مالیاتی است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مالیات تولید از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته است، گفت: بسیاری از گلایه‌ها، دغدغه‌های مطرح شده دانشجویان چون رانت‌ها و فسادها سوال ما نیز است و در این راستا دولت خود را مسئول اصلاح بسیاری از ساختارها می‌داند.

بهادری جهرمی اظهار کرد: سوال ما نیز است که چرا اگر در گذشته برادر مسئولی تخلف کرده و قوه قضائیه می‌خواست با آن برخورد کند جیغ بنفش اطرافیان فرد متخلف بلند می‌شد.

دولت دیوار میان خود و مردم را برداشته است

وی بیان کرد: دولت دیوار بین خود و مردم را برداشته و به جای ارتباط ویدئو کنفرانسی به میان مردم رفته است و اگر کشاورزان اصفهانی و یا مردم در داروخانه ۱۳ آبان اعتراض دارند دولت با جان دل این اعتراض را شنیده است.

بهادری جهرمی درباره وضعیت پلتفرم‌های خارجی و محدودیت‌های ایجاد شده برای آنان گفت: اگر پلتفرمی جرمی انجام و با هوش مصنوعی آن را نشر داد آیا نباید با آن برخورد کرد؟