رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: طی سال گذشته با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده، ۲۰ مورد پرونده قطعی قصاص نفس منجر به رضایت اولیای دم شده است.

به گزارش خسروشاه نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، موسی خلیل الهی در نشست شورای سیاستگذاری شوراهای حل اختلاف استان با تاکید بهره مندی از ظرفیت شورایهای حل اختلاف در توسعه‌ی صلح و سازش در پرونده‌های ورودی، اظهار کرد: همکاران دادسرا و دادگاه پرونده‌های قابل صلح و سازش را به شورا ارجاع داده و مرکز شوراهای حل اختلاف باید از ظرفیت شوراهای تخصصی استفاده کنند.

وی با اشاره به موضوع استفاده از ظرفیت خیرین به عنوان صلح یاران، افزود: در این خصوص هیأت‌های حسینی نقش موثری می‌توانند ایفا کنند و در رابطه با این موضوع باید هیأت‌های معروف و مورد تایید شناسایی و منظبت شده و با نظارت شوراهای حل اختلاف موضوعات نیاز به صلح و سازش به این افراد سپرده شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت اعضای شوراهای حل اختلاف حاضر در زندان‌ها و اعضای مددکاری زندان‌ها، گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده، طی سال گذشته ۲۰ مورد پرونده قطعی قصاص نفس منجر به رضایت اولیای دم شده است.