رئیس آموزش و پرورش منطقه خسروشاه گفت: یکی از مشکلات و چالش های دیگری که در آینده و در زمان بازگشایی مدارس با آن مواجه خواهیم بود بحث آسیب های اجتماعی است که معلمان و دانش آموزان با آن مواجه می شوند.

به گزارش خسروشاه نیوز و به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، رضا شیرمحمدزاده گفت: اجلاس سراسری مدیران و روسا که از طرح های شهید رجائی بزرگوار می باشد، هر سال در اوایل مرداد ماه تشکیل می شود که در این اجلاس تمامی روسا و مدیران سراسر کشور جهت تبادل تجربیات مدیریت خود جمع می شوند و فرصتی جهت شناسایی چالش ها و کاستی ها و شناسایی فرصت ها و ارائه راهکارهای مناسب جهت افزایش کیفیت آموزش و پرورش و اجرای تمام ساحتی در مرحله گام دوم انقلاب براساس سند تحول بنیادین می باشد.

رئیس آموزش و پرورش خسروشاه در این اجلاس با بیان اینکه هر یک از مدیران نواحی و مناطق کشور مشکلات و تجارب خود را به مدیران عالی وزارتخانه انتقال و مدیران عالی وزارتخانه نیز سیاست های ابلاغی دولت در جهت افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی را به مدیران اعلان می نمایند، افزود:در این راستا با تشریک مساعی میتوان نسبت به کمبود نیروی انسانی که یکی از چالش های مهم برای نظام آموزش در زمان فعلی و آینده می باشد چاره اندیشی همراه با تدبیر بعمل آورد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات و چالش های دیگری که در آینده و در زمان بازگشایی مدارس با آن مواجه خواهیم بود بحث آسیب های اجتماعی است که معلمان و دانش آموزان با آن مواجه خواهند شد که می توان با استفاده از کارشناسان زبده و کارآمد و مشاوران توانمند به این مشکل اساسی چاره اندیشی کرد.

شیرمحمدزاده گفت: در دوسال گذشته علیرغم دوری دانش آموزان از مدارس به صورت حضوری، توانستیم ارتباط بین معلم، مدرسه و دانش آموز را با اتخاذ تدابیر لازم و طرق مختلف از جمله خرید گوشی هوشمند و تبلت و یا ارائه بسته ها ی آموزشی، فراهم آورده و فاصله ما بین آنها را به حداقل برسانیم. لذا می توان با همکاری بین مردم و اولیا و خیرین محترم بر بسیاری از مشکلات فائق آییم.

وی در پایان گفت: به نظر می رسد بحث بازگشایی مدارس می بایست در اولویت اساسی قرار گیرد. زیرا بسیاری از دانش آموزان و اولیا خواهان بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی و تشریک مساعی مسئولین نظام از جمله وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش می باشند و بحث رتبه بندی معلمان نیز می بایست در اجلاس سراسری مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد تا نسبت به اجرای آن که آرزوی چندین ساله معلمان عزیز می باشد، اقدام عاجل بعمل آید.