رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز گفت: آمار بیماران کرونایی بستری در این مرکز نسبت به هفته آخر سال ۹۹ بیش از ۴ برابر افزایش یافته است.

به گزارش خسروشاه نیوز، مسعود فقیه دینوری رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز اظهار داشت: ۴ برابر شدن بیماران بستری کرونایی در بخش‌های آی سی یو و بستری عادی واقعا نگران‌کننده است.

دینوری افزود: نسبت فوتی‌ها نیز نسبت به روزهای پایانی سال ۹۹ بیش از ۲ برابر شده و این ناشی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و متناسب با تدابیر متخذه دانشگاه، آمادگی کامل برای مراقبت از بیماران کرونایی را در این مرکز داریم.

دینوری با اشاره به برنامه واکسیناسیون کادر شاغل در این مرکز اعلام کرد: تمامی کادر درمان در این مرکز واکسینه شده‌اند و آن عده از همکارانی که قبلا پی سی آر مثبت بودند واکسینه نشده و عده‌ای نیز خودشان نخواستند واکسینه شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیماران خاص و افراد پر خطر جامعه بر اساس اولویت‌بندی انجام شده روزانه در این مرکز واکسینه می‌شوند.

دینوری با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هموطنان اذعان کرد: از آغاز بحران کرونا ویروس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) تبریز به عنوان سانتر اصلی مراقبت از بیماران کرونایی در استان ارائه خدمت نموده از این‌رو کادر درمان این مرکز تحت شرایط سختی ادامه خدمت نموده و رفع خستگی حاصل از این فشار کاری صرفا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توسط همشهریان میسر خواهد بود بنابراین از تمامی هموطنان عزیز خواهشمندیم جهت حفظ سلامتی خود و کادر درمان دستورات و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمایند.