رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۲۵ درصد بستری های آذربایجان شرقی در روزهای اول سال افراد غیر بومی بودند که اکثر آنها در استان حضور دارند و باعث انتشار ویروس می شوند.

به گزارش خسروشاه نیوز، دکتر صومی با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از هزار نفر بیمار سرپائی با علائم مثبت بیماری کرونا شناسایی شده است.

وی با اعلام اینکه هم اکنون ۸۵۸ نفر در بخش های بیمارستانی بستری هستند، افزود: این رقم در ۳۰ اسفند ۳۸۵ نفر بود که بیش از دو برابر افزایش داشته است.

صومی اضافه کرد: ۱۸۳ نفر در تخت های ویژه بستری هستند و ۶۰ نفر هم با دستگاه تهویه مصنوعی تنفس می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: جلفا، سراب، شبستر، میانه و هشترود جزو شهرهای پرخطر(قرمز) استان هستند.

وی افزود: تبریز، اهر، کلیبر، مرند و چاراویماق هم در وضعیت نارنجی قرار دارند و در برخی شهرستان ها مثل آذرشهر و بناب تعداد مبتلایان رو به افزایش است.

صومی همچنین از افزایش ۲.۵ برابری تعداد مراجعان سرپایی خبر داد و گفت: با این روند وضعیت استان در روزهای آتی بدتر خواهد شد.

وی با اعلام اینکه ۲۵ درصد بستری های در روزهای اول سال افراد غیر بومی بودند، گفت: درحالی که طی ۱۵ روز گذشته میزان ورودی به استان ۱۲۷ درصد افزایش داشته، میزان خروجی ۱۵ درصد تحت تاثیر قرار گرفته که این نشان می دهد خیلی از افراد غیر بومی هنوز از استان خارج نشده اند و باعث انتشار ویروس می شوند.