وزارت بهداشت اعلام کرد: در خیز چهارم کرونا شهرهای تبریز، مشهد، سمنان، قم، سنندج، گرگان و ساری در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند.

به گزارش خسروشاه نیوز، پیش از این جلفا و سراب در وضعیت قرمز قرار گرفته اند و میانه، شبستر و هشترود هم در وضعیت نارنجی و ۴ شهرستان ورزقان، خداآفرین، هریس و کلیبر در وضعیت آبی هستند، ۱۰ شهرستان دیگر استان در وضعیت زرد قرار دارند. خسروشاه نیز که جزو شهرستان تبریز می باشد به وضعیت نارنجی تغییر یافته است.

راستگو، سخنگوی ستاد کرونای آذربایجان شرقی افزایش مسافرت‌ها و دید و بازدید‌های نوروزی را از علل افزایش روند ابتلا به کرونا عنوان کرد و گفت: بر این اساس منع تردد شبانه خودرو‌ها از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح اعمال می‌شود.

بر اساس آخرین گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در آذربایجان شرقی به عنوان نتیجه سفر‌های نوروزی، ستاد استانی مقابله با کرونای استان را ناگزیر از اتخاذ تدابیر لازم کرد، به گونه‌ای که ورود به شهر جلفا به عنوان قلب تپنده منطقه آزاد ارس ممنوع شده است.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در مناطق نارنجی یک سوم کارمندان مشاغل ضروری باید به صورت دور کاری کار‌های محوله را انجام دهند و سایر ادارات هم باید نیمی از کارمندان خود به صورت دورکاری فعالیت کنند.

در شهرهای قرمز، حضور کارمندان ادارات ارائه‌دهنده خدمات مهم به نصف کاهش پیدا می‌کند و یک دوم کارمندان باید به صورت دورکار کارهای مربوطه را انجام دهند.