فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: همه مرزهای کشور امن هستند و گاهی اوقات خطاهایی جزئی صورت می‌گیرد که آنها نیز تهدیدی برای امنیت کشور نیستند.

به گزارش خسروشاه نیوز، امیر کیومرث حیدری در حاشیه سفر به مرزهای مشترک ایران و افغانستان اظهار کرد: انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان از مهم‌ترین طرح‌های ملی کشور به شمار می‌رود که ۷۴ کیلومتر طول دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: طرح انسداد مرزهای شمال شرق کشور به طول ۷۴ کیلومتر توسط یگان‌های مهندسی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: این طرح مرزی در چهار عملیات عمرانی انجام می‌شود و تاکنون فنس کشی‌های آن انجام شده که سپس بسترسازی و جاده سازی آن آغاز خواهد شد.

حیدری بیان کرد: یک بخش از امنیت پایدار، موضوع انسداد مرزی است و این طرح با توجه به وضعیت منطقه، این مهم را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: حضور ارتش در مرزها به معنای ناامنی نیست؛ بلکه برای اشرافیت اطلاعاتی و آمادگی نظامی است.

وی اضافه کرد: همه مرزهای کشور امن هستند و گاهی اوقات خطاهایی جزئی صورت می‌گیرد که آنها نیز تهدیدی برای امنیت کشور نیستند.

حیدری بیان کرد: ارتش در کنار نیروهای مرزبانی فراجا و سپاه پاسداران از همه حدود و مرزهای کشور حراست و صیانت می‌کند.