فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: در میزان فراوانی سرقت نسبت به جمعیت جزو استان های امن کشور هستیم و رتبه ۲۹ داریم. رتبه ۲۹ به معنی این است که اذربایجان شرقی جزو استان های در کشور می باشد.

به گزارش خبرنگار خسروشاه نیوز، سردار علی محمدی امروز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: موضوع ترافیک یک مساله همگانی بوده و چندین دستگاه در کنار پلیس باید به معضل ترافیک ورود کنند. پلیس تنها مسئول موضوع ترافیک نیست.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی به دلایل ایجاد ترافیک اشاره و گفت: عدم وجود پارکینگ ها و عدم مدیریت شهری مناسب، جرایمی که بازدارنده نیست و عوامل دیگر باعث بروز ترافیک در شهر می‌شوند. در کنار این، رانندگان باید به قوانین و مقررات شهری و اجتماعی احترام بگذارند.

این مقام انتظامی بر همکاری سایر دستگاه ها باپلیس تاکید و گفت: برای حل مشکل ترافیک تبریز باید یک اجماع جمعی در کنار پلیس اتفاق بیفتد و تمام دستگاه های مسئول به میدان بیایند.

محمدی آذربایجان شرقی را جزو استان های امن کشور برشمرد و اظهار داشت: در میزان فراوانی سرقت نسبت به جمعیت جزو استان های امن کشور هستیم و رتبه ۲۹ داریم. رتبه ۲۹ به معنی این است که اذربایجان شرقی جزو استان های در کشور می باشد. اما از نظر وقوع تعداد جرم در بین استان های کشور جایگاه یازدهم را داریم

سردار علی محمدی امنیت مردم را خط قرمز پلیس دانست و گفت: به کسانی که به دنبال ایجاد رعب و وحشت در بین مردم هستند هشدار میدهیم پلیس با تمام قدرت در میدان است و از امنیت مردم دفدع خواهد کرد.

وی از دستگیری ازاذل و اوباش خبر داد و گفت: در هفته گذشته ۱۲ تن از اراذل و اوباش که اقدام به ایجاد رعب و وحشت در سطح شهر می کردند دستگیر شده و از آنها مقادیری سلاح سرد و گرم کشف شد.

فرمانده انتظامی استان به جرائم اقتصادی در استان اشاره کرد و گفت: امسال در زمینه جرائم اقتصادی از جمله اخلال در نظام اقتصادی، تسهیلات غیرمجاز بانکی، پولشویی، رباخواری،  اختلاس، ارتشا، تبانی در معاملات دولتی، تعدی به اموال دولتی، فرار مالیاتی، زمین‌خواری، احتکاری ۴۶ پرونده‌ تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: ارزش پرونده‌ها در حوزه جرائم اقتصادی ۵۲۹ میلیارد ریال ارزش دارد.

سردار علی محمدی، افزود: در این رابطه و برای ۴۶ فقره پرونده جرائم اقتصادی ۶۷ متهم دستگیر شده است.

وی از کشف ۹۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در چهار ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در این ارتباط ۴۰۹ فقره پرونده تشکیل و ۴۴۴ نفر دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی آإربایجان شرقی از متلاشی شدن ۳ باند قاچاق کالا در استان نیز خبر داد.

  • نویسنده : سعید خسروشاهی