متخصص عفونی می‌گوید: درگیر شدن کشور چین با زیرسویه جدید و احتمال اینکه این زیرسویه به کشور ما هم برسد، یادآور همان اتفاقی است که زمستان سال ۱۳۹۸ رخ داد.

به گزارش خسروشاه نیوز به نقل از خبرآنلاین، مینو محرز گفت: درگیر شدن کشور چین با زیرسویه جدید و احتمال اینکه این زیرسویه به کشور ما هم برسد، یادآور همان اتفاقی است که زمستان سال ۱۳۹۸ رخ داد. حالا هم چینی‌های ساکن ایران، اعم از تاجر و دانشجو برای تعطیلات سال نو و جشن کریسمس به چین رفته و برمی‌گرددند و احتمال اینکه ویروس جدید وارد ایران شود، بالا می‌رود.

وی تاکید کرد: باید در فرودگاه عبور و مرورها به شدت کنترل شود تا از احتمال شیوع مجدد کرونا طی زمستان پیش‌رو پیشگیری شود.

متخصص عفونی اظهار کرد: درحال حاضر وضعیت کرونا در کشور ما کاملا تحت کنترل است و نگرانی‌ای نداریم، بیشتر از کرونا درگیر آنفلوآنزا و ویروس‌هایی از این دست هستیم که باعث درگیری شهروندان با این بیماری‌ها شده است.

وی افزود: آنچه که این روزها خصوصا بین کودکان شیوع پیدا کرده ویروس سنسیشیال تنفسی یا ویروس RSV است که باعث بروز عفونت‌هایی در ریه و مسیر تنفسی می‌شود. درواقع این ویروس عمدتا در کودکان زیر دو سال شایع است و البته می تواند بزرگ‌سالان را نیز آلوده کند.

محرز به تاثیر ماسک اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل مهم در افزایش ابتلا به این ویروس‌ها را می‌توان ماسک دانست، اغلب مردم ماسک‌ نمی‌زنند، در حالی که ماسک و خصوصا استفاده از ماسک خوب که بینی و دهان و راه‌های تنفسی را بپوشاند،‌ می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به ویروس‌ها و حتی تاحدودی از عوارض آلودگی هوا، تاثیر زیادی داشته باشد.