محمد یوسفی پور ماجد رئیس جمعیت هلال احمر جمعیت هلال احمر شهرستان تبریز گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه میان جمعیت هلال احمر شهرستان تبریز و بخشداری بخش خسروشاه، خانه های هلال در روستاهای این بخش تاسیس میگردد.

به گزارش خسروشاه نیوز، یوسفی هدف از تاسیس خانه های هلال را تحقق شعار داوطلب محوری و بهره مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه همه افراد متقاضی فعالیت در جمعیت هلال احمر به منظور ارتقای فرهنگ داوطلبی، تقویت روحیه مدافعه گری در زمان آرامش و در مواقع بحران در راستای اهداف جمعیت هلال احمر و حمایت از زندگی و سلامت آحاد افراد جامعه که درسطح روستاها و شهرهای فاقد جمعیت هلال احمر زندگی میکنند اعلام کرد و از ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه برای اهالی و آشنایی آنها با نحوه مقابله با حوادث همچنین تشکیل تیم های امداد روستایی در این روستاها با محوریت خانه های هلال خبر داد.

نادری بخشدار خسروشاه با اشاره به راه اندازی تعداد ۳ خانه در روستاهای اسفهلان، ینگی کند و تازه کند گفت: تعامل و همکاری بین بخشداری و جمعیت هلال احمر در پاسخگویی سریع به حوادث احتمالی اهمیت بالایی دارد.

وی همچنین بر ضرورت ارائه آموزشهای امداد و کمکهای اولیه به اهالی و جذب امدادگر در روستاها تاکید و خواستار تجهیز دهیاری ها به امکانات ازجمله چادر و سایر وسایل مورد نیاز در حوادث شد.

مراسم افتتاحیه خانه های هلال با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، شهردار خسروشاه، دهیاران، رئیس و اعضای شورای اسلامی و جمعی از اهالی روستاهای یاد شده صورت گرفت.