رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه آمار بستری مبتلایان کرونا در آذربایجان‌شرقی در یک هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن ۱۰ درصد افزایش یافته است، نسبت به تبعات هر گونه کم توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هشدار داد.

به گزارش خسروشاه نیوز، محمدحسین صومی با اشاره به افزایش تعداد شهرستان های زرد کرونایی استان و نارنجی شدن یک شهرستان افزود: این هفته مرند، شبستر، بناب  و ملکان به شهرستان‌های زرد استان از نظر شیوع کرونا افزوده شده و عجب شیر نیز از زرد به نارنجی تغییر وضعیت پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته در کل استان یک مورد فوتی ناشی از کویید ۱۹ داشتیم که رقم  خیلی خوبی است، اما آمار بستری های کرونایی در کل آذربایجان شرقی ۱۰درصد افزایش پیدا کرده که نشانه انتشار آرام بیماری در سطح استان است.

وی علت تغییر وضعیت در این شهرستان ها را وجود کانون‌های فعال بیماری در هر یکی از آنها دانست که به گفته وی باعث می شود تعداد مبتلایان به کویید ۱۹ افزایش پیدا ‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تشدید محدودیت های کرونایی در شهرستان عجب شیر را خواستار شد و گفت: همه مسئولین ستاد مقابله با کرونا هم در استان و شهرستان باید با همکاری هم تلاش کنیم وضعیت کرونایی شهرستان عجب شیر را از نارنجی به زرد تغییر دهیم  و برای این منظور باید شدت مراقبت ها و محدودیت ها را افزایش دهیم تا بتوانیم بر گسترش بیماری در شهرستان عجب شیر  غلبه کنیم