استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مدیریت خوب کرونا در استان و کشورمان را تاریخ نشان خواهد داد.

به گزارش خسروشاه نیوز، محمدرضا پورمحمدی ظهر شنبه ۱۸ بهمن ماه، در آیین افتتاح ساختمان مرکز بهداشت استان، با بیان اینکه امنیت پایدار و سلامتی دو دستاورد مهم جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: امنیت پایداری در حوزه بهداشت و درمان هم بعد از انقلاب اسلامی به دست آمده و حتی در دورافتاده‌ترین نقاط روستایی نیز خانه بهداشت و بهیار داریم.

وی با تشریح دیگر دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران، افزود: امید به زندگی رو به افزایش بوده و جلوی بسیاری از بیماری‌های مادرزادی با غربالگری گرفته شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های بخش بهداشت برای پیشگیری و موفقیت‌ها در این حوزه، اظهار کرد: در خصوص سوانح در محیط کار و همچنین بیماری کرونا اقدامات بسیار خوبی انجام شده و بخش بهداشت و درمان زحمات زیادی در این رابطه کشیدند که امروز سازمان بهداشت جهانی کشور ما را مثال می‌زند؛ این ^امر ناشی از زحمات کادر بهداشت و درمان، است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به زحمات کادر بهداشت و درمان و اقشار مختلف جامعه در مبارزه با ویروس کرونا، گفت: مدیریت خوب کرونا در استان و کشورمان را تاریخ نشان خواهد داد.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در جلسات ستاد استانی مبارزه با کرونا، از کادر بهداشت و درمان قدردانی کرده‌ایم.

وی، ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: بهداشت مقدم بر درمان بوده و اگر مراقبت‌های حرفه‌ای در محیط کار و مراقبت گروه‌های سنی مختلف را بیشتر کنیم، سرمایه‌گذاری در بخش درمان نیز به حداقل می‌رسد.

وی با اشاره به سیستم بهداشت و پیشگیری در انگلستان، گفت: هر چند این کشور در مقابل بیماری کرونا زانو زده، اما با توجه به وجود کلینیک‌های محله محور و پزشک خانواده، تراکم بیمار در بیمارستان‌های این کشور کم است.

پورمحمدی افزود: افزایش فوتی و افزایش بستری‌های بیمارستانی متاثر از عوامل متعددی است که شرایط جغرافیایی منطقه، قدرت اقتصادی مردم، جابجایی مردم و… از آن جمله هستند.

وی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: سیستم بهداشت و درمان در ارتباط با کرونا در طول یک سال گذشته غافلگیر نشده و همگی را با تدبیر مدیریت کرد.