مسئول دفتر نظارت آذربایجان‌شرقی گفت: دخالت نمایندگان دز عزل و نصب‌ها به صورت مستند در پرونده نمایندگان مزبور درج شده و چنین اقداماتی در بررسی صلاحیتها موثر خواهد بود.

به گزارش خسروشاه نیوز، صمد عزیزی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به وصول گزارش‌هایی از دخالتهای برخی نمایندگان مجلس در امور اجرایی استان و عزل و نصبها در ماههای اخیر گفت :این موارد به صورت مستند در پرونده نمایندگان مزبور درج شده و چنین اقداماتی در بررسی صلاحیت‌ها موثر خواهد بود.

وی افزود: دخالت در امور اجرایی بر خلاف اصل استقلال قوا و خلاف قانون اساسی و خلاف منویات و اوامر صریح رهبر معظم انقلاب است. با توجه به سوگند نمایندگان برای صیانت و حفاظت از قانون اساسی و نیز التزام عملی به قانون اساسی و التزام عملی به ولایت فقیه که جزو شرایط داوطلبان است، این قبیل اقدامات در بررسی صلاحیت‌ها تاثیرگذار می باشد.

عزیزی تاکید کرد: این قبیل دخالت‌ها موجب ایجاد بدبینی در مردم نسبت به نمایندگان دخالت کننده شده و اقشار مختلف مردم از دفتر نظارت استان و شورای محترم نگهبان درخواست دارند که نسبت به این موضوع به صورت جدی ورود کرده و اقدامات قانونی را انجام دهند.