معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: بر اساس دستورالعمل ارائه شده از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، مراسم شب‌های قدر در شهرهای با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد کرونایی با ظرفیت‌های محدود و حداکثر در مدت ۹۰ دقیقه برگزار خواهد شد.

به گزارش خسروشاه نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی،تراب محمدی روز شنبه در پنجاه‌وچهارمین جلسه‌ی ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: مراسم شب‌های قدر در شهرهای قرمز با ۳۰ درصد، در شهرهای نارنجی با ۵۰ درصد و در شهرهای زرد با ۷۰ درصد ظرفیت برگزار می‌شود و در شهرهای آبی با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بلامانع است.

وی با اشاره به اینکه برای برپایی نماز عید فطر در فضای باز محدودیتی وجود ندارد، ادامه داد: این مراسم نیز در فضای بسته باید براساس ظرفیت‌های اعلام شده در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد برگزار شود و همچنین راهپیمایی روز قدس با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بلامانع است.

محمدی از شهروندان خواست در مراسم شب‌های قدر و نماز عید فطر به همراه خود قرآن، تسبیح، مهر و کتب ادعیه شخصی به همراه داشته باشند.

وی گفت: متاسفانه شاهد عادی انگاری و کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه هستیم که ضروری است نسبت به این موضوع مردم را حساس‌تر کرد.

وی همچنین اضافه کرد: دانشگاه‌ها و مدارس استان باید بازگشایی شوند و هیچ بهانه ای برای عدم بازگشایی قابل قبول نیست و امتحانات نیز به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به ضرورت ثبت نام اصناف در سامانه ایران من، گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان باید به جد پیگیر ثبت نام تمام صنوف در این سامانه باشند.

۲۳۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به افزایش میزان مراجعان سرپایی و بستری ها در استان، گفت: در حال حاضر ۲۳۹ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

بهمن نقی پور با اشاره به کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان، افزود: میزان رعایت بهداشت فردی از ۶۶ درصد به ۶۰ درصد، استفاده از ماسک از ۵۱ درصد به ۴۷ درصد و فاصله گذاری اجتماعی از ۶۰ درصد به ۵۶ درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: از ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی چهار شهرستان آذرشهر، سراب، ملکان و میانه نارنجی و ۱۷ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی هستند.

در این جلسه همچنین رئیس دانشگاه تبریز گزارشی از روند بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و آخرین وضعیت آموزش حضوری دانشجویان ارائه کرد.