استاندار آذربایجان شرقی گفت: حضور در مدارس و دانشگاه ها الزامی است و فقط کسانی که دارای علایم بیماری هستند نباید در کلاس حاضر شوند.

به گزارش خسروشاه نیوز، عابدین خرّم روز شنبه در جلسه استانی مقابله با کرونا با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، اظهار داشت: مدیران و مسئولان مراکز آموزش عالی و مدارس باید نسبت به وضعیت تهویه مناسب کلاس ها، استفاده از ماسک و شرایط بهداشتی خوابگاه ها توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: جزء ۱۰ کشوری هستیم که بالاترین میزان تعطیلی در مدارس و دانشگاه ها را داشته ایم و این امر خسارت های زیادی را به فضای آموزشی کشور وارد کرده است که باید جبران شود.

خرّم بر ضرورت افزایش پوشش واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: تیم های سیار جهت تزریق واکسن در دانشگاه ها و مدارس استان و همچنین در بین گروه های پرخطر و اقشاری که دسترسی به مراکز واکسیناسیون ندارند حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: تزریق واکسن تاثیر بسیار بالایی در میزان کاهش مرگ و میر و ابتلا به بیماری دارد.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: طبق آمار ۵۱ درصد سفرهای نوروزی در کشور نسبت به سال گذشته و ۲۰ درصد نسبت به سال ماقبل شیوع کرونا افزایش داشته که تاثیر این سفرها در روند ابتلا به بیماری در روزهای آتی خود را نشان خواهد داد.

وی گفت: در سفرهای نوروزی امسال با هماهنگی و همکاری و تلاش همه دستگاه های خدمت رسان، میزان تصادفات در استان حدود ۴۰ درصد و میزان فوتی ها ۴۷ درصد کاهش یافته است.