معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به ادامه روند واکسیناسیون در آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: تاکنون تمام معلمان و ۴۰ درصد دانش‌آموزان استان علیه کرونا واکسینه شدند.

به گزارش خسروشاه نیوز، عباسعلی درستی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر این اساس ۶۹ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی واکسن دریافت کرده‌اند که شامل ۲میلیون و ۹۳۰ هزار نفر دوز اول و دوم می‌شود.

وی افزود: از این تعداد ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار دوز اول و ۷۸۰ هزار نفر دوز دوم را دریافت کردند و از نظر رتبه بندی استانی به لحاظ اجرای طرح واکسیناسیون کرونا، رتبه اول کشوری را داریم.

وی همچنین با اشاره به اینکه واکسیناسیون مادران باردار نیز در استان در حال انجام است، گفت: البته تعداد مراجعات مادران باردار برای واکسیناسیون نسبت به قبل کمتر شده است.

درستی ادامه داد: روزانه ۴۵۰ تا زیر ۶۰۰ نفر مبتلا در آذربایجان شرقی شناسایی می‌شود و حدود ۲۰ نفر در روز بر اثر ابتلاء به کرونا فوت می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۵۳۰ کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی بستری هستند اما از تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه کاسته شده و این به معنی کاهش فوتی‌های کرونا در روزهای آینده است.