جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: از زمان راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در سطح استان ۳۷۶ نفر دستگیر شده‌اند.

به گزارش خسروشاه نیوز، سردار علی محمدی یکی از برنامه‌های پلیس را برخورد جدی با اراذل و اوباش دانست و اظهار داشت: ۷ شرور سابقه دار که در سطح استان امنیت عمومی مردم را به مخاطره انداخته بودند دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی افزود: قرار نیست پلیس در مواقع حساس، نظاره‌گر باشد بلکه دستی که برای ضربه به مردم و قمه‌کشی بالا می‌رود باید در همان صحنه و لحظه خرد بشود.

محمدی گفت: این ۷ شرور و اوباش سابقه‌دار که در سطح استان و به ویژه شهر تبریز با استفاده از چاقو و قمه اقدام به عربده کشی و با حرکات غیر متعارف آرامش عمومی مردم را به هم زده بودند، با تلاش ماموران پلیس امنیت عمومی دستگیر که در پرونده یکی از این افراد شرارت در خارج از کشور نیز دیده می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی وضعیت امنیت و احساس آن را در استان بسیار مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و افزود: برابر هماهنگی‌ها و تعامل ایجاد شده با دستگاه قضائی، برخورد قانونی و شدید در انتظار مخلان نظم و امنیت عمومی خواهد بود.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه از زمان راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در سطح استان در ۲۹۱ عملیات پلیسی تعداد ۳۷۶ نفر از اراذل و اوباش دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده‌اند، افزود: در این راستا تعداد ۴۹ دستگاه خودرو و ۱۹ دستگاه موتورسیکلت توقیف و ۳۹۱ قبضه چاقو و قمه به همراه ۵۱ قبضه سلاح جنگی و شکاری از اراذل و اوباش کشف شده است.

محمدی به مخلان نظم و امنیت عمومی که بخواهند با قدرت‌نمایی و حرکات غیر متعارف آرامش عمومی شهروندان را در فضای حقیقی و یا در فضای مجازی خدشه‌دار کنند هشدار داد و گفت: پلیس همیشه آماده است و اجازه نخواهد افرادشرور و اوباش با قدرت پوشالی و کذایی خود، امنیت و آرامش شهروندان را مختل و سلب کنند.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی بر ادامه همکاری و تعامل مردم با پلیس استان تاکید و تصریح کرد: انتظار پلیس از مردم همکاری و تعامل بوده و از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هر گونه حرکات غیر متعارف از افراد مخل نظم و امنیت عمومی را در اسرع وقت با شماره‌های ۱۱۰ و ۱۹۷ به پلیس اطلاع دهند.

  • نویسنده : امیر خسروشاهی