معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از پلمب چند مرکز مداخله گر امور درمانی از جمله تعداد سه باب مطب غیرمجاز دندانپزشکی و یک مرکز زیبایی و کاشت مو در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خسروشاه نیوز، جواد احمدیان در جمع خبرنگاران، افزود: در راستای نظارت های دایمی تیم های بازرسی از مراکز درمانی، یک مرکز غیرقانونی و غیرمجاز که فعالیت زیرزمینی مرکز زیبایی و کاشت مو انجام می داد، با همکاری قاضی سازمان تعزیرات حکومتی استان، پلیس اماکن و کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی پلمب شد.

وی ادامه داد: اسفند ماه جاری با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، همکاری دادستانی مرکز استان، پلیس اماکن و پس از حصول اطمینان از صحت موضوع از طریق پایش عملکردی و بررسی های لازم و محرز شدن غیرقانونی بودن فعالیت ۲ مطب دندانپزشکی قلابی و غیر مجاز نیز به دلیل دخالت در امر دندانپزشکی و درمانی در خسروشاه تعطیل شد.

احمدیان همچنین از پلمب یک مطب دندانپزشکی قلابی در شهر تبریز پس از مراحل قانونی خبر داد و اظهار کرد: پس از پلمب فعالیت غیر مجاز این مراکز، مدارک موجود به مقامات قضایی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ارائه شد.

وی با تاکید بر تداوم نظارت از مراکز درمانی، یادآور شد: اسفند ماه امسال روند بازدیدهای نظارتی کارشناسان نظارت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز به منظور برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله در امور درمان تشدید یافته است.

احمدیان با بیان اینکه یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است، افزود:‌ معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز مصمم به برخورد جدی با متخلفان در حوزه ارائه خدمات درمانی است و با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد شد.

وی از مردم آذربایجان شرقی درخواست کرد ضمن خودداری از مراجعه به واحدها و موسسات غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امور درمان‌ را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.