استاندار آذربایجان شرقی گفت: جامعه ما نیازمند این است که از آسیب های اجتماعی دوری کنیم و آن چیزی که جامعه را از این آسیب ها، فحشا و منکر دور می کند، نماز است؛ اگر بتوانیم این امر مهم را در جامعه نهادینه کنیم سایر مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

به گزارش خسروشاه نیوز، مالک رحمتی در اجلاس نماز افزود: اگر بتوانیم محوریت مسجد و امام مسجد را در شهرهای استان همچون کارهای دیگری که الگو و جزو اولین ها هستیم، نهادینه کنیم، خیلی از مشکلات ما حل خواهد شد.

‌استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: باید با همکاری و کمک همه دستگاه ها، کمبود امام جماعت در مساجد، شهرها و بخش ها جبران شود، زیرا شهری که امام جماعت نداشته باشد خیلی از مشکلاتش را نمی توان حل کرد.

رحمتی افزود: اگر نماز اقامه شود و مورد فهم قرار گیرد، انسان از آن سیری نخواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی به نماز ظهر عاشورا اشاره کرد و گفت: اقامه نماز در میانه واقعه عاشورا دارای پیام است.

رحمتی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به برپایی نماز جماعت در ادارات، مدارس، دانشگاه ها و مکان های عمومی اضافه کرد: نماز خانه های بین راهی مخصوصا در ایام تعطیلات عید نوروز از نظر زیباسازی و تمیز بودن در دستور کار میراث فرهنگی و گردشگری قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی تاکید کرد: مدیران دستگاه ها و فرمانداران زمینه های برگزاری نماز جماعت را فراهم کنند.
رحمتی به آثار مهم اقامه نماز نیز اشاره کرد و گفت: یکی از آثار اقامه نماز این است که انسان را منظم و زمان شناسی و نظم را در وجود و رفتار او نهادینه می کند.