استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای تامین مسکن معلمان و فرهنگیان، گفت: در جریان اجرای پروژه‌های مسکن، ساخت مدارس و مراکز آموزشی نیز به طور همزمان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خسروشاه نیوز، مالک رحمتی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، افزود: قسمت اصلی اجرای انتخابات بر دوش مجموعه آموزش و پرورش است که به صورت شبانه روزی در این امر مهم تلاش کردند و انتظار این است در مرحله دوم نیز که در اوایل اردیبهشت برگزار خواهد شد این جدیت را ادامه دهند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: رشد و بالندگی در مجموعه آموزش و پرورش استان وجود دارد و شهرستان ها نیز پای کار هستند.

رحمتی ادامه داد: در مقوله آموزشی هر چقدر کار کنیم و به دنبال افزایش کیفیت باشیم نقطه پایانی بر آن وجود ندارد و با همه اقدامات انجام یافته با شرایط مطلوب و ایده آل فاصله داریم؛ لذا باید این موضوع را برای خودمان فرض بدانیم که آموزش و پرورش با تلاش و کوشش بر اساس استانداردها به نقطه مطلوب برسد.

وی به برگزاری آزمون نهایی مدارس اشاره کرد و گفت: برگزاری آزمون متمرکز در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم که امسال برگزار می شود کار بزرگ و مهمی است که سرنوشت بسیاری از عزیزانی که در مدارس درس می خوانند را مشخص می کند و به عدالت آموزشی نیز کمک خواهد کرد.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: فرمانداران معطل امکانات از طرف استان نباشند و در شهرستان ها از امکانات موجود استفاده کنند تا دانش آموزان بتوانند در یک فضای آرام و با امنیت در امتحانات حضور یابند.

استاندار آذربایجان شرقی بر حضور میدانی فرمانداران تاکید کرد و اظهار داشت: برای برگزاری آزمون متمرکز تمهیدات دقیق و لازم توسط فرماندارن انجام شود و شخصا با حضور میدانی در حوزه ها شرایط را مورد نظارت و بررسی قرار دهند و صرفا به گزارش ها اکتفا نکنند.

رحمتی به جایگاه معلمان هم اشاره کرد و گفت: شغل معلمی سیره انبیا است و کسی که امروز معلم است تنها صاحب یک شغل نیست بلکه یک منصب مقدس را در اختیار دارد و ما نیز قدرت تحلیل، فکر و بیان را مدیون معلمان هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: تمام تلاش دولت و مدیران اجرایی این است که مشکلات معیشتی و اقتصادی را در خانواده معلمان کاهش دهند.

وی درخصوص موضوع ساخت مدارس هم گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی تمهیداتی را مورد توجه قرار دهد تا به صورت همزمان ساخت نهضت ملی مسکن و مدارس در دستور کار قرار گیرد؛ اگر مدرسه ای را بهنگام تاسیس نکنیم و در آن را به روی دانش آموزان باز نکنیم یقین بدانید که درب های یک زندان باز خواهد شد.

وی افزود: از ظرفیت خیّرین مدرسه ساز و در کنار آن از ظرفیت مولد سازی نیز باید در این زمینه بهره جست.

رئیس شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد: گزارش پیشرفت مولد سازی و تعیین تکلیف مدارس بلااستفاده به صورت ماهانه توسط آموزش و پرورش تهیه شود.

رحمتی به آسیب های اجتماعی در مدارس نیز اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری و مدیریت این موضوع، اطلس آسیب های اجتماعی تهیه شود تا مدارس آسیب پذیر مشخص شوند؛ برخی مدارس نیازمند تمرکز بیشتر و برنامه ریزی جدی برای پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی هستند.

وی گفت: ۹۰ درصد آسیب های اجتماعی موجود در جامعه به این خاطر است که نتوانستیم همه آنها را در سیستم آموزش و پرورش حل کنیم.‌

رحمتی افزود: اگر بخواهیم آسیب های اجتماعی و فرهنگی را کاهش دهیم باید به مقوله آموزش و پرورش در کنار هم بپردازیم؛ چرا که این دو بال هرکدام تضعیف شود به سرانجام نخواهد رسید.

وی ادامه داد: آنچه که جامعه ما را به سمت رشد و بالندگی می برد توجه به دو موضوع آموزش و پرورش در کنار هم است.

استاندار آذربایجان شرقی تامین مسکن معلمان را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: راه و‌ شهرسازی و آموزش پرورش استان مکلفند از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای معلمان به صورت صددرصدی استفاده کنند و نسبت به ساخت مسکن برای معلمان اهتمام ویژه داشته باشند.