سنگربان سابق تراکتور گفت: به نظرم نظرم جدایی محمدرضا اخباری عاملی غیرفنی و ورزشی داشته باشد چرا که او چندسال کاپیتان تراکتور بوده و از نظر فنی بهترین بوده و یکی از حلقه اتصالی ارکان باشگاه و هوادار بود.

به گزارش خسروشاه نیوز، «مهدی ثابتی» درخصوص شرایط فعلی تراکتور اظهار داشت: تراکتور امسال نتایج بدی نگرفته است گرچه معتقدم می‌توانست بردهای بیشتری نیز به دست بیاورد ولی باتوجه به تغییر شاکله تیم نسبت به فصل گذشته نتایج خوبی کسب کرده است و با برد در سه بازی آینده به ثبات و آرامش خوبی خواهد رسید.

وی ادامه داد: مهم‌ترین بحث درباره تراکتور این است که در نیم فصل در پست‌هایی که احساس کمبود می‌شود تقویت شده و در دور برگشت مسابقات امتیازهای مهم و حیاتی را کسب تا بتواند تا روز آخر در کورس مدعیان باقی بماند.

دروازه‌بان سابق تراکتور یکی از دلایل پرنوسان بودن نتابج فصل جاری سرخ‌پوشان را تعطیلی مکرر لیگ برتر عنوان کرد و گفت: به جز تغییرات بسیار در اسکواد تیم، تعطیلات لیگ نیز در نتایج تراکتور بی‌تاثیر نبوده و اگر برنامه‌ریزی لیگ برتر به صورت منظم اجرا می‌شود شاهد آمادگی بیشتر و نتایج بهتر تراکتور می‌بودیم و این تعطیلی‌ها به بدن بازیکنان و تفکرات مربیان تاثیر منفی دارد.

ثابتی تصریح کرد: معتقدم در خط دفاع یکی هم‌سطح شجاع خلیل‌زاده هم می‌توانست باشد تا با مدافع تیم ملی هم‌گِن بوده و می‌توانست آرامش در خط دفاع را بیشتر کند و به غیر از آن تراکتور به شدت نیامند یک مهاجم ششدانگ است تا بتواند از کوچک‌ترین فرصت بیشترین بهره و کارایی را داشته باشد که امیدوارم در نقل و انتقالات زمستانی نفرات مدنظر کادرفنی جذب شوند تا تیم بتواند نتایج مورد نظر هواداران را به دست بیاورد.

این مربی فوتبال در ادامه جدایی محمدرضا اخباری، سنگربان سرخ‌پوشان در فصل جاری را اشتباه برشمرد و ابراز داشت: باتوجه به پتانسیل و ظرفیت فنی که محمدرضا اخباری داشت به نظرم جدایی او عاملی غیرفنی و ورزشی داشته باشد چرا که او چندسال کاپیتان تراکتور بوده و از نظر فنی بهترین بوده و یکی از حلقه اتصالی ارکان باشگاه و هوادار بود.

وی افزود: برای شما مثالی می‌زنم زمانی که آقای تونی اولیویرا در سال ۹۱ از تیم جدا شد برای سال آینده هر سه دروازه‌بان تیم که گلر اول من بودم از تیم کنار گذاشته شدیم، یعنی هر سه ما به درد تیم نمی‌خوردیم که چند سال در تیم حضور داشتیم؟ قطعا مسائل غیر فنی در جدایی ما دخیل بود و در مورد محمدرضا اخباری نیز احساس من بر این است که عده‌ای به دنبال این بودند که او امسال در تیم نباشد.

ثابتی درباره تاثیر جدایی اخباری در دروازه تراکتور و عملکرد حسین پورحمیدی نیز گفت: پورحمیدی از پتانسیل بالایی برخوردار است اما متاسفانه هنوز نتوانسته شرایط خود را با جو تبریز و تراکتور وقف دهد و متاسفانه همچنان با گذشت پس از ۱۲ هفته هنوز تمرکزی ندارد و همین عدم تمرکز عاملی است که در برخی مواقع او را دچار چالش کرده و اگر همین روند متوقف نشود می‌تواند برای او دردسرساز شود.

وی تاکید کرد: در خط دروازه شما باید چند عامل را داشته باشید تا بتوانید عملکرد خود را بهبود ببخشید که اعتماد به نفس، تعهد، آرامش، انگیزه، جسارت روانی و جسارت فیزیکی از جمله آن‌هاست که خیلی می‌تواند به دروازه‌بان کمک کند.

دروازه‌بان سابق تیم فوتبال تراکتور در پایان حضور یکساله پاکو خمز در تبریز را  نشانه بازگشت ثبات به نیمکت این تیم دانست و خاطرنشان ساخت: این مایه خوشحالی است که پس از مدت‌ها یک مربز توانست در تراکتور یک فصل کامل حضور داشته باشد و معتقدم همین روند باید تا پایان امسال ادامه داشته باشد و پاکو خمز برای اینکه نشان دهد اعتماد به او بی‌دلیل نبود باید در بازی‌های بزرگ پیروز شود و اگر این اتفاق رخ دهد بی‌شک می‌توان به ادامه حضور وی در تراکتور امیدوار بود، به هر حال او در هر سه بازی بزرگ این فصل نتوانسته پیروز شود و قطعا تیمی به اذعان مدیرانش برای قهرمانی بسته شده باید توقع هوادارانش را در بازی‌های بزرگ و کسب قهرمانی برآورده سازد.