رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: کلاهبرداران رمز ارز به روش پانزی با دادن وعده بازگشت سود، سرمایه‌های افراد ناآگاه را در فضای مجازی سلب می‌کنند.

به گزارش خسروشاه نیوز، سرهنگ محسن محمودی با بیان این‌که کسانی که آگاه به مسائل رمز ارز نیستند، به هیچ وجه نباید به این حوزه ورود کنند، گفت: برابر مفاد قانونی جرائم رایانه‌ای، اشخاصی که به هر شیوه متقلبانه اقدام به کلاهبرداری می‌کنند با برخورد جدی دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.

وی افزود: رسانه‌ها در بحث پیشگیری، اطلاع رسانی، توصیه‌های پیشگیرانه و ارتقای سواد رسانه و تشخیص خبرهای درست از فیک‌، کمک حال مجموعه پلیس فتا هستند.

وی ادامه داد: والدین باید به آموزش‌های پلیسی و مواردی که کارشناسان سایبری اعلام می‌کنند، توجه کرده و در صورت مواجه با لینک‌های آلوده با شماره تماس «۰۹۶۳۸۰» مرکز فوریت‌های سایبری پلیس تماس حاصل کنند.

محمودی با بیان این‌که تماس به موقع در موارد اقتصادی باعث می‌شود که شماره تماس و حساب‌های بزه‌کاران مسدود شود، گفت: کودکان و نوجوانان با قلدری در فضای مجازی مواجه می‌شوند که برخی افراد با محتواهای تهدید آمیز آن‌ها را مجبور به عملی می‌کند که از آن آگاه نیستند.

وی تصریح کرد: والدین عزیز باید در فضای مجازی همراه فرزندانشان بوده و با آموزش خود کنترلی از وقوع چنین اتفاق‌هایی جلوگیری کنند تا کودکان سایبری که در فضای مجازی به عنوان کاربر به دنبال آموزش و اطلاع رسانی از یافته‌های آموزشی و پژوهشی هستند، دچار جرائم نشوند.

  • منبع خبر : ایسنا