استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: با وجود اینکه هنوز از سوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا ممنوعیت سفر به این استان اعلام نشده اما برای جلوگیری از شیوع این بیماری، شرایط استقبال از میهمانان نوروزی در استان وجود ندارد.

به گزارش خسروشاه نیوز، محمدرضا پورمحمدی در بازدید از هنرسرای حیدربابای تبریز با بیان اینکه پس از ایام نوروز و ریشه کن شدن ویروس کرونا این استان می تواند از میهمانان و گردشگران استقبال کند، از مردم و مسافران خواست دستورالعمل های بهداشتی را برای کنترل این بیماری رعایت کنند.

پورمحمدی، ادامه داد: وضعیت آذربایجان شرقی از لحاظ کنترل کرونا در حالت نسبتا پایداری قرار دارد و کوچکترین عادی‌انگاری از سوی مردم و مسوولان موجب شدت‌ گرفتن این بیماری خواهد شد.

وی با قدردانی از همراهی مردم در اجرای طرح اعمال هوشمند محدودیت‌های کرونا یادآوری کرد: خستگی کادر درمان، از مهم‌ترین دغدغه‌های فعلی ماست و جدی گرفتن شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم می تواند کادر درمان را در مبارزه با کرونا یاری کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ شرقی نیز روز گذشته در جلسه ستاد مقابله از مردم درخواست کرد: در ایام نوروز از انجام دید و بازدیدهای نوروزی پرهیز کنند و با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و بهداشت فردی از ایجاد موجب جدید این بیماری در استان جلوگیری شود.

علیار راستگو با بیان اینکه براساس رنگ بندی که از سوی وزارت بهداشت اعلام خواهد شد وضعیت سفرهای نوروزی در تمامی شهرهای استان مشخص خواهد شد اظهارکرد: در این ایام تمامی مهمانسراهای دولتی و مدارس تعطیل خواهد بود و تمامی خدمات از سوی بخش خصوصی با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی به مسافران ارایه خواهد شد.

وی تاکید کرد: تبلیغ برای سفر و جذب مسافر در تمامی وضعیت های زرد، نارنجی، آبی ممنوع است و تمامی مراسمات و امکاناتی که در سال های گذشته در ایام نوروز ارایه می شد امسال به دلیل پیشگیری از کرونا برگزار نخواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص سفر به کشورهای همسایه از طریق مرز زمینی، گفت: باید در زمان برگشت به کشور از تک تک مسافران تست “پی سی آر” در مرز گرفته شود و تمامی امکانات در مرز فراهم است.