نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به بحران دریاچه ارومیه گفت: در این خصوص من از همه مسوولان استان بیشتر حرف زده‌ام باید به مساله ملی تبدیل شود.

به گزارش خسروشاه نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در آیین اختتامیه نخستین جشنواره آب در آینه رسانه اظهار کرد: آب بارانی نازل شده از آسمان و منشا حیات همه موجودات است و آثار و برکات فراوانی در زندگی و آسایش ما دارد؛ همه ما می‌دانیم آب یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین عناصر زیست است و برخورداری از آب سالم از عوامل اساسی و به منزله عامل تمدن‌ساز شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه افزایش جمعیت، تغییرات آب و هوایی، گرم شدن زمین و سو مدیریت و مصرف نادرست این عنصر حیاتی را با خطر روبه‌رو کرده است، گفت: مناطق جغرافیایی بسیاری در کشور ما به تبع آن در منطقه ما و شهرهای استان با مخاطره کمبود آب مواجه شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: مشکل تامین و توزیع آب شرب تبریز در سال‌های اخیز به ویژه تابستان امسال و خشکی دریاچه ارومیه و اثرات مخرب زیست محیطی از مصادق بارز و عینی کمبود آب به حساب می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: گنجاندن مصارف بهینه در بخش آموزش عمومی، آموزش اصول مصرف بهینه، توجه به مبانی دینی، رسانه‌های جمعی در تغییر الگوی مصرف بسیار اثرگذار است.