رئیس جمهور آمریکا طی پیامی به نخست‌وزیر ارمنستان گفت که واشنگتن در کنار ایروان خواهد ایستاد.

به گزارش خسروشاه نیوز، سامانتا پاور رئیس «آژانس توسعه بین‌المللی» آمریکا و نماینده پیشین این کشور در سازمان ملل که در ارمنستان به سر می‌برد، پیام «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان را منتقل کرد.

بایدن در این نامه ضمن تبریک روز استقلال ارمنستان، نوشت که عزادار جان‌باختگان اخیر در درگیری‌های اخیر در منطقه قره‌باغ کوهستانی است.

بایدن در ادامه این نامه نوشت: «من از سامانتا پاور، که یکی از اعضای کلیدی کابینه من است خواستم که شخصا حمایت قاطع آمریکا و دولت من، برای دستیابی ارمنستان به یک صلح منطقه‌ای با دوام که حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و دموکراسی شما را حفظ می‌کند، اعلام کند».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «ارمنستان با شرکت در گفت‌وگوهای صلح با آذربایجان و همچنین اجرای اصلاحات اقتصادی حیاتی، بهبود پاسخگویی دولت و تقویت نهادهای دموکراتیک، تعهد خود را به این هدف نشان داده است. من به شما اطمینان می‌دهم که آمریکا همچنان در کنار ارمنستان خواهد ایستاد زیرا شما برای تقویت دموکراسی در داخل تلاش می‌کنید و به دنبال ثبات در همسایگی خود هستید».

وی ادامه داد: «آمریکا متعهد به همکاری با دولت شما برای رسیدگی به نیازهای بشردوستانه ناشی از درگیری‌های اخیر است که سامانتا پاور به طور عمیق در این باره با شما صحبت خواهد کرد. ما همچنین به تقویت همکاری خود در زمینه تنوع انرژی، انعطاف پذیری و امنیت ادامه خواهیم داد همانطور که مانورهای نظامی مشترک اخیر، این موضوع را نشان داد».

بایدن در پایان این نامه نوشت: «تاریخ غنی ارمنستان، الهام بخش ملت‌ها و مردم در همه جا بوده تا برای آزادی و عدالت تلاش کنند و جامعه ارمنی-آمریکایی همچنان منبع قدرت در کشورم است. در سال پیش رو، امیدوارم که به تعمیق و تقویت بیشتر پیوندها بین ملت‌هایمان ادامه دهیم».