رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: داوطلبانی که از طریق الکترونیکی ثبت‌نام و کد رهگیری دریافت می‌کنند، نیازی به مراجعه حضوری به فرمانداری‌ها را ندارند.

به گزارش خسروشاه نیوز، علیار راستگو امروز در جلسه مشترک ستاد انتخابات استان و هیأت‌های نظارت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر از صبح امروز در تمام فرمانداری‌های استان آغاز شده و داوطلبان می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری به فرمانداری‌ها، از طریق نرم‎‌افزار ثبت‌نام غیرحضوری و مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت نیز در این انتخابات نام‌نویسی کنند.

وی افزود: داوطلبان می‌توانند برای بارگیری نرم‌افزار ثبت‌نام غیرحضوری به نشانی اینترنتی entekhabat.moi.ir مراجعه کنند و پس از نصب این نرم‌افزار در گوشی تلفن همراه یا رایانه شخصی، اطلاعات و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کرده و کد رهگیری ثبت‌نام دریافت کنند.

راستگو تصریح کرد: دریافت کد رهگیری از طریق نرم‌افزار یا دفاتر پیشخوان به منزله نهایی شدن ثبت‌نام بوده و نیازی به مراجعه حضوری به فرمانداری‌ها نیست.

وی ضمن توصیه به داوطلبان انتخابات برای استفاده از روش‌های غیرحضوری ثبت‌نام، گفت: در عین حال مراجعه حضوری به فرمانداری‌ها هیچ منعی ندارد و فرمانداری‌ها موظفند کار ثبت‌نام داوطلبان را انجام دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان همچنین بر رعایت برنامه زمان‌بندی فرآیندهای انتخابات، تسریع در تشکیل هیأت‌های اجرایی، هماهنگی و تعامل فرمانداران با هیأت‌های اجرایی و نظارت و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محل‌های ثبت‌نام داوطلبان تأکید کرد.

راستگو با بیان اینکه انتخابات، اولویت اصلی تمام فرمانداران است، یادآور شد: با توجه به تجربیات فرمانداران در انتخابات‌های گذشته، نگرانی خاصی در این زمینه نداریم.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان هم در این جلسه از تشکیل هیأت‌های نظارت در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: هیچ مشکلی در اجرای فرآیندهای انتخابات نداریم.

صمد عزیزی با بیان اینکه هدف مشترک همه ما برگزاری انتخاباتی سالم، شفاف و قانون‌مند است، بیان داشت: مردم باید به مجریان و ناظران انتخابات اعتماد کنند که این امر نیازمند دقت کافی در اجرای فرآیندهای انتخابات است.

عزیز جوان‌پور، دبیر هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان‌شرقی هم با بیان اینکه اعضای هیأت‌های نظارت شهرستانی تا پایان امروز مشخص می‌شود، افزود: خوشبختانه اکثر اعضای هیأت‌های نظارت تجربه برگزاری انتخابات را دارند و فرمانداران نیز در هماهنگی کامل با این هیأت‌ها هستند.

اعضای ستاد انتخابات استان هم در این جلسه دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل مختلف انتخابات بیان کردند.