معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۲ متکدی از معابر این شهر جمع آوری شده اند.

به گزارش خسروشاه نیوز، صدیقی اظهار کرد: مشهور بودن تبریز به پاکیزگی و تمیزی شهر و نبود متکدی از مواردی است که باید به صورت جدی مورد توجه تمامی همکاران حوزه خدمات شهری قرار گیرد و بر همین اساس با همراهی نیروی انتظامی از ابتدای امسال تاکنون۱۲۳ نفر متکدی مرد و ۳۹ متکدی زن از معابر شهر جمع آوری شده اند و به کمپ ترک اعتیاد تحویل داده شده اند به طوری که این متکدیان در بیشتر مواقع از شهر‌های دیگر به تبریز مراجعت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ارتقا و تامین امنیت اجتماعی شهروندان با جمع آوری متکدیان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۹ کودک کار از معابر شهری به بهزیستی معرفی شده اند.

صدیقی با اعلام اینکه بالغ بر ۶ هزار و ۶۵۷ قلاده سگ بلاصاحب از معابر زنده گیری شده است یادآور شد: پناهگاه حیوانات شهرداری تبریز با ظرفیت ۳۰ هزار قلاده سگ و پناهگاه پردیس نیز با ظرفیتی بالغ بر ۳ هزار قلاده آماده عقیم سازی و نگهداری این حیوانات است.

وی با بیان اینکه ۸۵۳ دستگاه وانت بار سد معبری از آبان سال ۱۴۰۱ تاکنون در تبریز جمع آوری شده است تصریح کرد: ۷۴۳ دستگاه از این وانت بار‌ها با دستور قضایی و هماهنگی حراست و معاونت خدمات شهری با طی مراحل قانونی ترخیص شده اند و در صورت تکرار سد معبر طبق قانون خودرو متخلف به مدت شش ماه توقیف خواهند شد.