نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی از فرهنگ نادرست عزاداری در ایام عید غدیر انتقاد کرد و با تأکید بر اینکه عید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد ما است، خاطرنشان کرد: این اقدام، حرکت مناسبی نیست و همه عزاداری‌ها باید بعد از روز مباهله باشد تا جشن‌های عید غدیر به صورت باشکوه برگزار شده و پس از آن، عزاداری‌های استقبال از محرم آغاز شود.

به گزارش خسروشاه نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم بر برگزاری باشکوه جشن‌های عید غدیر خم در مساجد و محلات و مناطق مختلف استان تأکید کرد و گفت: جشن‌های غدیر با عزم و همت تمام نهادها و دستگاه‌های استان به صورت باشکوه برگزار شود و پس از روز مباهله عزاداری و استقبال از محرم آغاز گردد.

وی بر برگزاری باشکوه جشن‌های عید غدیر خم در مساجد، محلات و مناطق مختلف استان تأکید کرد و گفت: جشن‌های غدیر با عزم و همت تمام نهادها و دستگاه‌ها به صورت باشکوه برگزار شود.

وی تشریح کرد: با تأکید و پیگیری‌های انجام شده خوشبختانه در چند سال اخیر برگزاری عزاداری در ایام غدیر منتفی شده است.

وی با تأکید بر اینکه بنیاد بین‌المللی غدیر در چند سال اخیر اقدامات مناسبی را انجام داده اما برگزاری آیین‌ عید غدیر تنها وظیفه بنیاد غدیر نیست و همه باید پای کار باشند، خاطرنشان کرد: ادارات و نهادها ایام سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را به صورت باشکوه برگزار کنند.