شهردار تبریز گفت: تبریز تنها شهری است که با ارائه تسهیلات چهار درصدی به تاکسیرانان در راستای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اقدام کرده است.

به گزارش خسروشاه نیوز، یعقوب هوشیار ادامه داد: بر همین اساس مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره با نرخ چهار درصد برای مالکان تاکسی‌های فرسوده ارائه می‌شود و در کنار این تسهیلات، طبق هماهنگی و عقد تفاهم‌نامه‌ای فیمابین شهرداری تبریز و صندوق ملی محیط زیست مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام کم‌بهره دیگر برای تاکسی‌های کاربراتوری نیز در نظر گرفته شده که در مرحله واگذاری است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریزهم گفت: تاکنون ۲۴۰۰ نفر از مالکان تاکسی‌های فرسوده در تبریز برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده و از این تعداد حدود یک هزار نفر مبالغ پیش فاکتورهای صادره را به حساب ایران خودرو واریز کرده‌اند.

عبدالرحیم قاصدی افزود: تعداد ۷۰۰ دستگاه تاکسی سمند سورن پلاس تحویل مالکان و در حال ارائه خدمات به شهروندان در سطح شهر بوده و مابقی تاکسی‌های جدید در روزهای آتی به مالکین تاکسی تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های سال ۱۴۰۲ سازمان تاکسیرانی تبریز اضافه کرد: ادامه نوسازی ناوگان تاکسیرانی، پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی، ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی و معاینه فنی رایگان تاکسی‌ها، ساماندهی جایگاه‌های تحت اختیار، هوشمندسازی تاکسیرانی، تهیه تابلو، اجرای تقویم جامع فرهنگی، برگزاری مسابقات رالی تاکسی در اولویت برنامه‌های سال‌جاری است.

قاصدی به جابجایی ۳۳ درصد از مسافران درون‌شهری تبریز اشاره و خاطرنشان کرد: روزانه یک میلیون سفر در تبریز توسط تاکسی‌ها انجام می‌شود و ۳۳ درصد سهم جابجایی مسافر معادل هشت هزار نفر، در سطح شهر مختص تاکسی‌هاست.

وی از فعالیت روزانه ۱۰ هزارو ۸۳۳ تاکسی در سطح شهر خبر داد و افزود: تاکسی‌های شهری تبریز در ۱۱۷ مسیر ساماندهی شده و ۳۹۱ ایستگاه تاکسی در سطح شهر فعال است.