پس از ادعای جنجالی مدیرکل راهداری آذربایجان شرقی وی مجبور شد ادعایش را پس بگیرد

خسروشاه نیوز؛ سعید خسروشاهی- مدیرکل راهداری آذربایجان شرقی در مصاحبه ای گفته بود: در ایام نوروز ۲۳ میلیون تردد در جاده های استان ثبت شده که با لحاظ حدود چهار مسافر در هر خودرو، تعداد مسافران ورودی و خروجی به این استان بیش از ۷۰ میلیون نفر است.

این اظهار نظر اروجعلی علیزاده با واکنش طنز و انتقادی تعدادی از فعالان رسانه ای مواجه شد و ادعای او را زیر سوال بردند.

حتی معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در واکنش به این ادعای مدیرکل راهداری استان با انتقاد از این آمارسازی اعلام کرد: آقای مدیرکل با آمارسازی وضع جاده های اسفناک استان اصلاح نمی شود، لطفاً موجب وهن سیستم مدیریتی نشوید!

حسن گلی در ادامه نوشت: اگر این ۲۳ میلیون تردد درست باشد، باید ترددهای بومی استان و ترددهای تکراری را از آن کسر نمود، برای رسیدن به عدد بزرگتر نیازی به محاسبه دوباره یک خودرو در مبادی ورودی و خروجی نیست، در ضرب و تقسیم تان حداکثر ظرفیت خودرو سواری را لحاظ نموده‌اید که منطق حکم می کند میانگین سرنشینان خودرو لحاظ شود. راستی آیا شما مسوولیتی برای استخراج و اعلام تعداد مسافران دارید؟ برای اعلام تعداد مسافر، مجموعه های مرتبط تری هستند. شما همان آمار تردد را البته به صورت دقیق و منطقی بیان کنید کافی است.

در ادامه این واکنش های انتقادی مدیرکل راهداری آذربایجان شرقی در مصاحبه با یک رسانه ادعای خودش را پس گرفت و گفت: تقصیر خبرنگار است، خبرنگاری که این خبر را منتشر کرده آمار را به غلط از زبان من نوشته است.

او در ادامه افزود: دستگاه های ثبت تردد آذربایجان‌شرقی ۲۳ میلیون خودرو را در استان ثبت کرده‌اند که بر اساس این آمار اگر ما بطور متوسط وجود ۳ نفر را در هر خودروی سرنشین در نظر بگیریم به آمار ۷۰ میلیون نفر می‌رسیم. اما اینکه بر اساس این خبر مردم فرض کنند که ۷۰ میلیون نفر به آذربایجان‌ شرقی سفر کرده‌اند نادرست است، این آمار صرفا مربوط به خودروهایی است که در این مدت در جاده های استان تردد کرده اند در نظر گرفته شده است که بسیاری از آن مربوط به رفت و آمد خودروهای پلاک بومی است.

علیزاده اذعان کرد: حدود ۱ میلیون و ۴۰۰ خودروی غیربومی به استان ورود کرده‌ است که اگر نفرات این ترددها را در نظر بگیریم، در واقع ۳ میلیون و ۵۰۰ نفر وارد استان شده‌اند و حدود ۱ میلیون و ۳۷۰ وسیله نقلیه نیز در ایام نوروز از استان آذربایجان‌شرقی خارج شده‌اند که تعداد تردد این مسافران نیز به ۳ میلیون و ۲۰۰ مورد رسیده است.

  • نویسنده : سعید خسروشاهی