رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از کاهش محسوس دما بین ۷ الی ۱۲ درجه از روز پنجشنبه در استان خبر داد.

به گزارش خسروشاه نیوز، محمد امیدفر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان، اظهار کرد : سامانه‌ی بارشی فعال موجود امشب به تدریج از استان خارج خواهد شد اما از بعد از ظهر چهارشنبه مجدداً سامانه‌ی بارشی فعال دیگری وارد استان خواهد شد.

وی ادامه داد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پدیده‌ی غالب وزش باد شدید و رخداد تندبادهای لحظه‌ای بوده که احتمال خسارت در اثر وزش باد شدید به ویژه برای سازه‌های سبک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از اواخر روز پنجشنبه شاخه‌ی دوم سامانه بارشی با کاهش محسوس دمایی بین ۷ الی ۱۲ درجه و بارش باران و برف شروع شده و طی روزهای جمعه و شنبه ضمن کاهش محسوس دما، بارش‌های باران، برف و مه در استان روی خواهد داد .

امیدفر بیان کرد: با توجه به شرایط فصلی و کاهش دما احتمال خسارت به بخش کشاورزی و رخداد پدیده‌ی سرمازدگی دور از انتظار نخواهد بود.

وی در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۱۸ درجه و ۹ درجه بالای صفر بوده، دمای فعلی نیز ۱۳ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته یک درجه کاهش یافته است.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در پایان در خصوص سردترین و گرمترین شهر استان، بیان کرد: ورزقان با دمای پنج درجه بالای صفر، سردترین و جلفا با دمای ۲۱ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده است.