فرمانده انتظامی آذربایجان‌ شرقی از تامین امنیت محلات و مناطق مختلف استان با بکارگیری ۶۵۰ تیم گشتی خودرویی و موتوری پلیس در ایام نوروز خبرداد.

به گزارش خسروشاه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان شرقی، سردار حسین عبدی در این خصوص اظهار کرد: تیم‌های گشت پلیس در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد بیشتر شده و امنیت کوی و برزن شهرهای استان با استفاده از تیم‌های گشتی و نیروهای کمکی تامین می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی میزان سرقت در ایام نوروز، افزود: بیشتر سرقت‌های انجام شده مربوط به خودرو، قطعات و لوزام داخل خودرو بوده که خوشبختانه اغلب آن‌ها کشف شده و در آمار کشف سرقت نیز رشد ۳۷ درصدی را شاهد هستیم.

عبدی از شهروندان درخواست کرد تا نسبت به حفاظت و مراقبت از اموال با ارزش خود دقت و حساسیت بیشتری به خرج دهند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را جهت پیگیری از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

وی به برنامه جمع آوری معتادان متجاهر (تابلو) در ایام نوروز نیز اشاره کرد و گفت: پلیس با تمام توان و آمادگی نسبت به اجرایی کردن این طرح اقدام کرده است و شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده معتاد متجاهر، مراتب را جهت جمع آوری به پلیس اطلاع دهند.

عبدی هم‌چنین از ممنوعیت اسباب کشی در طول تعطیلات نوروزی خبرداد و افزود: هرگونه اسباب کشی بدون گرفتن مجوز از پلیس ممنوع است و شهروندانی که قصد اسباب کشی در این ایام را دارند برای گرفتن مجوز باید به نزدیک ترین کلانتری محل سکونت خود مراجعه کنن

وی اضافه کرد: امنیت، مولفه‌ای جمعی و عمومی است و برای دستیابی به آن، همه شهروندان باید در همکاری و تعامل با دستگاه‌های امنیتی و به ویژه پلیس اهتمام جدی داشته باشند.