معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از ارسال ۲۵۵ محموله از کمک‌های اقشار مختلف مردم، خیرین و دستگاه‌ها و نهادهای دولتی این استان به زلزله زدگان شهرستان خوی خبر داد.

به گزارش خسروشاه نیوز، علی شهودی افزود: به دنبال وقوع زلزله در شهرستان خوی و پیرو ابلاغ اجرای ” پویش مهر تابان ” مبنی بر جمع آوری کمکهای نقدی و غیر نقدی، اقشار مختلف مردم، خیرین، داوطلبان، ادارات و نهادها، معاونت داوطلبان استان و شعب تابعه اقدام به برپایی چادرهای جمع آوری کمکهای مردمی در ۵۳ نقطه استان کردند.

وی اظهار کرد: طی ۱۰ روز گذشته بعد از وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری شهرستان خوی، تاکنون بالغ بر ۱۴۳ محموله ( ۱۰۵ دستگاه وانت بار و ۳۸ دستگاه کامیون ) از محل کمک‌های غیر نقدی جمع آوری شده توسط شعب تابعه و معاونت داوطلبان حاوی هیتر برقی، پتو، چادر، البسه، مواد بهداشتی، شوینده، کنسروجات، نان و مواد غذایی بارگیری و به ستادهای امدادرسانی هلال احمر آذربایجان شرقی در خوی ارسال شده است.

شهودی ادامه داد: علاوه بر محموله های فوق، ۱۱۲ محموله دیگر شامل کمک های مردمی دستگاه‌ها و نهادها و ادارات و کارخانه ها، توسط ۸۸ دستگاه وانت و ۲۴ دستگاه کامیون بار با هماهنگی داوطلبان هلال احمر استان و شعب تابعه، به ستادهای امدادرسانی در خوی انتقال یافته است.

وی با قدردانی از استانداری و مدیریت بحران آذربایجان شرقی جهت هدایت نظامند کمکهای مردمی به شهرستان خوی، افزود: با هماهنگی صورت گرفته توسط استانداری و مدیریت بحران، دستگاه‌ها و نهادها و موسسه ها و خیریه ها کمک های خود را به جمعیت هلال احمر تحویل می دهند و با هماهنگی داوطلبان هلال احمر به ستادهای امدادرسانی هلال احمر مستقر در منطقه زلزله زده خوی ارسال می شود.

شهودی یادآور شد: کمک های نقدی مردم به صورت متمرکز و با نیازسنجی از طرف سازمان داوطلبان هلال احمر در مناطق زلزله زده خوی مصرف خواهد شد و در همین راستا از مردم استان درخواست می کنیم کماکان کمک‌های نقدی خود را از مجاری مربوط به حساب جمعیت هلال احمر واریز کنند.

هموطنان همچنین می‌توانند با کد دستوری #۳*۱۱۲* مبالغ کمک خود را به حساب هلال احمر انتقال دهند.