عصر امروز سه فرد مسلح با تیراندازی ‌حرم مطهر شاهچراغ (ع) به سمت زائران شلیک ‌کردند.‌

به گزارش خسروشاه نیوز، عصر امروز سه فرد مسلح با تیراندازی به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع)، تعدادی از زائران را شهید و مجروح کردند. مهاجمان پس از ورود به شبستان امام خمینی و مضجع شریف، اقدام به تیراندازی به سمت زوار کردند.

خبرگزاری ایرنا در خصوص جزییات این حادثه توضیح داده است:ساعت ۱۷:۴۵ چهارشنبه چهارم آبان ماه ۱۴۰۱، سه فرد مسلح از بیرون حرم مطهر شاهچراغ(ع) با تیراندازی به داخل حرم حمله کردند.

بر اساس گزارش تسنیم، اخبار رسیده تا کنون از شهادت۱۳ تن از شهروندان حکایت دارد و ۴۰تن از شهروندان زخمی شدند.گفته می شود که از ۴ عامل ترویستی این حادثه ۲ تن از تروریست‌ها دستگیر شدند.

یک منبع آگاه امنیتی در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاسی این خبرگزاری در خصوص عاملان این حادثه تروریستی گفت: طبق بررسی اولیه، عامل این حادثه تروریستی، عنصر وهابی- تکفیری(داعش) بوده است.

وی گفت: این عامل وهابی- تکفیری با سواستفاده از ناامنی‌های اخیر، دست به این اقدام تروریستی زده است.

سردار حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: از درب ورودی باب‌الرضا وارد شدند و به سمت خادمین تیراندازی کردند و بعد وارد حرم شدند و زائران را به رگبار بستند.

وی ادامه داد: در ادامه نیروهای واکنش سریع وارد عمل شدند و عامل اصلی را به ضرب گلوله مجروح کردند و عوامل مربوطه در حال بازجویی از وی هستند.

مجروحان حادثه تروریستی ‌امروز حرم شاهچراغ به بیما‌رستان‌های نمازی، شهید رجایی و مسلمین انتقال داده شدند و تعداد دیگری از مجروحان که وضعیت بهتری دارند هنوز در حرم مطهر هستند.