نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خواستار توجه جدی دولت برای احیاء دریاچه ارومیه شد.

به گزارش خسروشاه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دیدار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: وضعیت دریاچه رو به نابودی است و از شما می خواهیم جدی به این مسئله ورود کنید تا زندگی مردم دچار مشکل نشود.

وی گفت: مردم باید در این زمینه اقناع شوند و اقدامات انجام داده شده و در حال اجرا و مشکلات برای مردم توضیح داده شود و برای حل مشکل از ظرفیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان نیز استفاده شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هم مسئله دریاچه ارومیه را یک دغدغه و تکلیف ملی بیان کرد و گفت: دولت برای حل مشکل دریاچه اهتمام جدی دارد و در تلاشیم با اتمام تونل کانی سیب ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه شود و انتقال پساب تصفیه خانه های تبریز و ارومیه را از ۶۵ به ۱۲۰ میلیون متر مکعب برسانیم.

سلاجقه افزود: برای رفع بحران دریاچه از تمام ظرفیت های استان هم استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با رؤسای دانشگاه های استان هم گفت: برای رفع این معضل زیست محیطی دست نیاز به دانشگاه های استان دراز می کنیم و گله مندیم که تاکنون در حل این معضل نقشی ایفا نکرده اند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه به عنوان مطالبه ملی، در دستور کار دولت است، گفت: احیای این دریاچه به سرنوشت کشور گره خورده است و به این منظور نیاز به حرکت جهادی است.