رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه در یک هفته گذشته ۲۴ نفر فوت کردند، گفت: از ۳۷۶ واکسن کرونا سهمیه آذربایجان ‌شرقی تاکنون ۱۶۶ نفر از کادر درمان واکسینه شدند و مورد خاصی گزارش نشده است.

به گزارش خسروشاه نیوز، دکتر محمد حسین صومی طی گفت و گویی افزود: این واکسن در مرحله اول به کادر درمان در بخش های آی سی یو در بیمارستان های مختلف اعم دولتی، خصوصی و نظامی تزریق می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال تمامی کادر بهداشت و درمان واکسینه شوند و زمینه برای واکسینه کردن افراد بالای ۶۵ سال و افراد دارای بیماری زمینه ای فراهم شود.

صومی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳ بیمار کرونایی جان خود را در استان از دست دادند، گفت: در یک هفته گذشته ۲۴ نفر فوت کردند.

وی اظهار کرد: ۴۲۲ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۴۷ نفر در بخش ویژه و ۵۶ نفر زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری و ۹۲ نفر نیز ترخیص شدند.

صومی در خصوص وضعیت شهرستان ها از لحاظ رنگ بندی کرونا گفت: چهار  شهرستان عحب شیر، آذر شهر، سراب و جلفا در وضعیت نارنجی قرار دارند و شهرستان های تبریز، اهر، بستان آباد، بناب، شبستر، مراغه، مرند، ملکان و میانه در وضعیت زرد هستند.

وی افزود: هشت شهرستان اسکو، چاراویماق، هشترود، کلیبر، هوراند، خداآفرین، هریس و ورزقان که اغلب شهرستان های کم جمعیت هستند در وضعیت آبی قرار دارند.