معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه ۱۰۲ بیمار کرونایی جدید در استان شناسایی شد، اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر بر اثر کرونا جان باختند.

به گزارش خسروشاه نیوز، حسین حقایی در گفت و گویی اظهار کرد: ۱۱۸ بیمار جدید نیز در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری شدند و اکنون ۳۷۱ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی یادآوری کرد: مجموع جان باختگان کرونا در آذربایجان شرقی تاکنون به هفت هزار و ۴۹۸ نفر رسیده، ضمن اینکه در زمان حاضر ۷۹ بیمار نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی تعداد شهرستان های قرمز کرونایی در آذربایجان شرقی را سه شهر عنوان کرد و افزود: مراغه، هریس و بناب در وضعیت قرمز کرونایی هستند و هشت شهرستان اهر، اسکو، آذرشهر، سراب، عجب شیر، کلیبر، هشترود و ملکان هم در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با بیان اینکه بقیه شهرستان های آذربایجان شرقی از جمله تبریز در وضعیت زرد قرار دارند، ادامه داد: اکنون در استان شهرستان آبی نداریم.

۲.۳۸درصد جمعیت آذربایجان شرقی مرحله چهارم واکسن را تزریق کردند

حقایی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در آذربایجان شرقی، گفت: سه میلیون و ۲۷۹ هزار و ۳۷۳ نفر، معادل ۸۸.۶۹ درصد جمعیت حایز شرایط استان مرحله اول واکسیناسیون کرونا را دریافت کردند، در حالی که تنها ۷۴هزار و ۲۸۰ نفر مرحله چهارم یا یادآور واکسیناسیون را که ۲.۳۸درصد جمعیت را شامل می شود، تزریق کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: ۸۳.۳۴ درصد و ۵۲.۰۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ ساله آذربایجان شرقی نیز به ترتیب مرحله دوم و سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

حقایی اظهار کرد: ۴۰.۲۹ درصد جمعیت ۵ تا ۱۲ ساله، ۹۰.۵۸ درصد ۱۲ تا ۱۷ ساله و ۸۵.۰۹ درصد مادران باردار در آذربایجان شرقی نیز مقابل کرونا واکسینه شده اند.