رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید در سفر اخیرش به ایران هشت توافق‌نامه مهم بین دو کشور امضاء شده و آنکارا تصمیم دارد واردات انرژی از تهران را افزایش دهد.

به گزارش خسروشاه نیوز به نقل از همشهری‌آنلاین، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌گویی تفصیلی با شبکه «تی‌آرتی» این کشور درباره دستاوردهای سفر اخیرش به تهران گفت آنکارا خرید نفت و گاز از ایران را افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه در سفر به تهران «هشت توافق‌نامه مهم میان ایران و ترکیه امضا شده» افزود: همکاری دوجانبه و تجاری ما با ایران ادامه خواهد داشت. قصد داریم خرید نفت و گاز از ایران را افزایش دهیم. در سفر به تهران توافق کردیم مراودات تجاری را تا ۳۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی در ادامه گفت: متأسفانه به علت شیوع همه‌گیری کرونا مراودات تجاری بین دو کشور به ۷ میلیارد دلار کاهش یافته است. در تهران علاوه بر نشست سران، وزرای دو کشور هم نشست‌های مختلفی داشتند.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین تأکید کرد: ما تصمیم جدید داریم تبادلات تجاری بین دو کشور را افزایش دهیم. برداشتن گام‌هایی در حوزه انرژی می‌تواند به این روند سرعت بدهد.

رئیس‌جمهور ترکیه ۲۸ تیرماه برای شرکت در نشست سه جانبه سران کشورهای ضامن آتش بس در سوریه (ایران، روسیه و ترکیه) به تهران آمد و در حاشیه این نشست با مقامات ارشد ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.