رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از کاهش نسبی دمای هوا تا اواسط هفته‌ی جاری در استان خبر داد.

به گزارش خسروشاه نیوز، محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند از امروز تا اواسط هفته شاهد تداوم کاهش نسبی دما خواهیم بود اما از روز چهارشنبه تا جمعه مجدداً دمای هوا به طور نسبی افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: از امروز تا دوشنبه با نفوذ موج ناپایدار در نواحی شمالی استان چون ارسباران، جلفا و هوراند رگبار پراکنده باران و رعد و برق و وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود که شدت ناپایداری‌ها در منطقه ارسباران بیشتر خواهد بود و برای نواحی جنوبی استان چون مراغه، هشترود و چاراویماق نیز وزش باد و در برخی ساعات خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.
رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۳۵ و ۲۱ درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۲۶ درجه‌ است که نسبت به روز گذشته سه درجه کاهش یافته است.
وی در پایان در خصوص خنک‌ترین و گرمترین شهر استان اضافه چاراویماق و سراب با دمای ۱۲ درجه بالای صفر، خنک‌ترین و میانه با دمای ۴۰ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌ است.