فرماندار تبریز در آئین تودیع و معارفه بخشدار جدید خسروشاه با تاکید بر اینکه ماموریت داریم 24 ساعته برای پیشرفت کشور تلاش کنیم گفت: از مقررات حداکثر بهره را به مردمآنها استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خسروشاه نیوز؛ علی جعفری آذر در آئین تکریم و معارفه بخشدار خسروشاه گفت: ماموریت داریم ۲۴ ساعته تلاش کنیم تا کشورمان آباد شود.

وی تاکید کرد: امروز شاید از نابسامانی های قیمت های موجود در بازار نگران هستیم، اما از امنیتمان نگران نیستیم. بطوریکه مرزنشین ها از امنیت خودشان نگرانی ندارند چه برسد به پایتخت نشینان

فرماندار تبریز گفت: برخی می گویند آیا تمام مشکلات کشور حل شده که به حجاب رسیده اید؟ در حالیکه کشور اگر صد مشکل داشته باشد یکی از آنها حفظ استحکام خانواده است. همانگونه که مسئول اشتغال جوانان هستیم، مسئول ازدواج آنها نیز هستیم.

جعفری آذر گفت: دو قطبی دین دار و بی دین به راه نمی انداریم. همه مردم ایران امام زمانی هستند.

وی اظهار داشت: عده ای می گویند بجای زدن بر سر دختران باید بر سر خودمان بزنیم. آنها بهتر است پاسخگوی اعمال خود در دهه ۶۰ باشند که جوانان مردم را به خاطر لباسشان تنبیه می کردند. آنهایی که در دهه ۶۰ به خاطر تار موی یک دختر به صورت او اسید پاشیدند یا پسری را به خاطر کفشش تنبیه کردند چه کسانی بوند؟ آیا از گذشته خود توبه کرده اید؟ ما که در مشی امام و رهبری بوده و هستیم. آیا تندروی کرده و امروز توبه می کنید؟ چرا مبانی و استحکامات جمهوری اسلامی را می زنید؟

وی افزود: اگر در دهه ۶۰ در ادارت پاکسازی های غلط انجام داده و افراد توانمند را بیرون کرده اید امروز بیایید و عذرخواهی کنید. انقلاب اسلامی از روز اول تا امروز دارای یک مشی ثابت بوده است. اگر در گذشته یک سری تندروی ها اتفاق افتاده، مورد تائید نظام و انقلاب و امام و رهبری نیست.

فرماندار تبریز گفت: آن افرادی که در دهه ۶۰ پسران مردم را به خاطر کفش های معروف به پانکی مورد تنبیه قرار می دادند امروز می گویند، دختران به دوستانی از جنس مخالف احتیاج دارد! روزی به بچه های مردم بشین برپا دادید، امروز که میخواهید جبران مافات کنید چرا به نظام ضربه می زنید؟ این پسران و دختران اهل و عیال جمهوری اسلامی هستند و ما مسئولیم برای زندگی، پیشرفت، مسکن، حفط آبرو و عفت آنها کار کنیم.

جعفری آذر اشاره ای به عملکرد دولت گذشته نیز کرد و گفت: در حوزه اقتصاد کم کاری کرده اید. در اسفند سال گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان فرمودند اقتصاد دهه ۹۰ جای خرسندی ندارد که دلایل آن هم فرصت سوزی ها و تصمیمات غلط بوده است. رهبر انقلاب چندین سال است نامگزاری سال ها را در حوزه اقتصاد انجام می دهند تا در این کشور تحرکی برای انجام کار به جریان بیفتد و ملت رو به جلو پیشرفت کند.

وی اضافه کرد: در برنامه گذشته مقرر بود به رشد ۸ درصدص برسیم اما به منفی ۱ درصد رسیدیم. در موضوع درامد سرانه باید به ۷٫۶ درصد می رسیدیم اما به ۲ درصد رسیده ایم. ضریب جینی مقرر بود به ۰٫۳۴ درصد برسد اما ۴۰ درصد شده است. نقدینگی قرار بود به ۱۷ درصد برسد اما به ۲۷ درصد رسید. تورم باید به عدد ۹ درصد یعنی تک رقمی می رسید اما به طور متوسط به بالای ۳۰ درصد رسیده است. اشتغال باید سالانه بالای ۹۰۰ هزار شغل می بود اما کمتر از ۳۰۰ هزار شده است.

فرماندار تبریز گفت: در دو دهه گذشته ۳۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت ها به تامین اجتماعی بود. اما این دولت حدود ۸۸ هزار میلیارد تومان یعنی یک چهارم آن را پرداخت کرد. همه می دانیم جامعه بازنشستگان دارای مشکل هستند. چون گروه پایین جامعه هستند، مخصوصا بازنشتگان کارگری. اما این دولت در حالیکه یک سالش تمام نشده بدهی ۲۰ ساله به تامین اجتماعی، یک چهارمش را پرداخت می کند.

رئیس شورای تامین تبریز به طرح مردمی سازی یارانه ها اشاره کرد و گفت: هر سال ۲۰ میلیارد دلار خرید های ارزی در کشور داریم. از این رقم ۹ میلیارد دلار در قالب ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای ضروری اختصاص پیدا می کرد. یعنی بالای ۴۵ درصد خرید ارزی کشور با دلار ۴۲۰۰ در اختیار یک عده ای خاص قرار داده می شد تا کالاها با قیمت مناسب به دست مردم برسد، اما نرسید و شامل حال عده ای رانت خواران شد.

وی افزود: دولت به این نتیجه رسید که باید دست رانت خواران را قطع کرده و آن را به صورت مستقیم به خود مردم بدهد. حال به صورت نقدی باشد یا کالابرگ الکترونیکی نیازمند کار کارشناسی است.

فرماندار تبریز گفت: امروز سیاست و اراده بر این است تا دست فاسدین و رانت خواران از بیت المال قطع شود و جریان خدمت رسانی به مردم در حوزه های مختلف سرعت گیرد.

جعفری آذر خطاب به کارمندان دولت گفت: ما امروز ماموریت داریم عقب ماندگی ها را جبران نماییم و کار جهادی کنیم. باید با مردم به خاطر مشکلات موجود در جامعه همراهی کنیم و از مقررات حداکثر بهره را به نفع آنها استفاده کنیم.

فرماندار تبریز در پایان از خدمات ناصر نادری بخشدار سابق خسروشاه تقدیر و اکبر قلیپور را به عنوان بخشدار جدید خسروشاه معرفی کرد.

  • نویسنده : سعید خسروشاهی