با تصمیم کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایران، دراگان اسکوچیچ صلاحیت فنی لازم را برای نشستن روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ندارد.

به گزارش خسروشاه نیوز، طبق تصمیم کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایران، دراگان اسکوچیچ، دیگر صلاحیت فنی لازم برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران را ندارد.

ابراهیم قاسمپور، سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال در خصوص جلسه امروز (دوشنبه) این کمیته اظهار کرد: هم خبر خوب داریم و هم خبر بد. تصمیماتی گرفته شد که کلیات آن را فدراسیون اعلام می‌کند. رفتن اسکوچیچ قطعی شد و کمیته فنی صلاحیت آن را تایید نکرد و گزینه‌هایی مطرح شد. گزینه‌های بعدی را پیشنهاد دادیم و فدراسیون آنها را اعلام می‌کند. به جمع‌بندی نرسیدیم و اسامی در حد حدس و گمان است. در این جلسه این مسائل بحث شد اما کمیته فنی به این نتیجه رسید که گزینه‌هایش را اعلام کند. به صورت تصویری با آقایان ماجدی، محصص و استیلی صحبت شد و نظر کلیه اعضای کمیته فنی مدنظر قرار داده شد.

او درباره حضور کی‌روش در گزینه‌های کمیته فنی توضیح داد: کمیته فنی صلاحیت او را هم تایید نکرد.

قاسمپور درباره نامناسب بودن زمان برکناری اسکوچیچ عنوان کرد: تصمیمی بوده که گرفته شده و درباره آن مشورت شده است. این رای قاطع کمیته فنی بود و اکثریت با حضور اسکوچیچ مخالفت کردند.

وی ادامه داد: من از ابتدا هم با انتخاب اسکوچیچ مخالف بودم، در میانه‌های راه هم مخالف بودم و الآن هم مخالفم ولی متاسفانه زمان را از دست دادیم. به دلایلی رسیدیم که بودن اسکوچیچ نمی‌تواند تیم ملی را کمک کند و حتی من هم که نگران زمان بودم و معتقد بودم دیگر وقت کنار گذاشتن اسکوچیچ نیست، با مطرح شدن آن دلایل با رفتن اسکوچیچ موافقت کردم. من در مسائل مالی اشراف ندارم و به ما ربطی ندارد. می‌خواهد توافق آن‌ها یک دلار باشد یا یک میلیارد دلار.

سخنگوی کمیته فنی اصافه کرد: اگر تصمیم گرفته می‌شود که مربی جدیدی بیاید، فدراسیون خودش به فکر تامین منابع مالی آن است. ما تحت هیچ فشاری این تصمیم را نگرفتیم اما قاطعانه به این نتیجه رسیدیم که اسکوچیچ تمام شده است و نمی‌تواند به ما کمک کند. ماجدی عضو کمیته فنی و سرپرست فدراسیون فوتبال است. ما به عنوان کمیته فنی نظراتمان را اعلام کردیم و فدراسیون آن را اعلام می‌کند. ما به جمع‌بندی رسیده‌ایم اما سخنگوی فدراسیون فوتبال باید آن را اعلام کند. شاید حتی تصمیم ما عوض شود.

قاسمپور در خصوص این که احترامی که باید به اسکوچیچ گذاشته می‌شد، انجام شده یا خیر، عنوان کرد: فکر می‌کنم هیچ توهینی به اسکوچیچ نشده و بحث صلاح مملکت و تیم ملی است. اگر خود قاسمپور هم نمی‌تواند کمک کند، باید برود. نظر کمیته فنی، نظری با مشورت تمام اعضاست و حتی می‌توانند آن را عوض کنند.