فرماندار شهرستان تبریز در سفر یک روزه به بخش خسروشاه از چندین واحد تولیدی و صنعتی بازدید و در جلسه اداری بخش شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار خسروشاه نیوز، علی جعفری آذر فرماندار شهرستان تبریز در سفر یک روزه خود به خسروشاه از چندین واحد تولیدی و صنعتی بازدید و در جلسه اداری بخش خسروشاه شرکت کرد.

جعفری آذر در بازدید از نیروگاه حرارتی تبریز گفت: عرصه تولید برق مبتنی بر دانش است. متناسب با نیاز جامعه به سمت توسعه نرفته ایم و باید در این مسیر گام برداریم.

وی افزود: تعطیلی بخش تولید برای تامین برق بخشی از جامعه خوشایند نیست. اینکه بیاییم برای تامین برق مورد نیاز بخشی از جامعه، برق واحدهای تولیدی را قطع کنیم قابل قبول نیست.

نیروگاه

فرماندار تبریز گفت: اگر در طول سالیان به وظایف انجام میشد، امروز در شرایطی نبودیم که برای تامین گاز منازل، گاز نیروگاه را قطع کنیم و از مازوت استفاده نماییم. در حال حاضر هم باید هر فرد وظایف خودش رادرستی انجام دهد.

جعفری آذری به نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: نباید شرایطی بوجود بیاید که در سالی که توسط رهبر انقلاب بنام اشتغال نامگذاری شده است، واحد های تولیدی به دلیل کمبود برق و گاز تعطیل شوند.

جعفری آذر در ادامه ضمن حضور در شهرک صنعتی غرب آخولا بخش خسروشاه از واحدهای تولیدی لوازم خانگی آذرسیوان پارسیان، واحد تولید بلبرینگ تاوریژ، شرکت ایزوگام آذربام و شرکت سهند جام، پلیس راه تبریز آذرشهر بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات و خواسته های آنان قرار گرفت.

شیشه آذر

 

پلیس راه

 

فرماندار

فرماندار تبریز سپس در جلسه اداری بخش خسروشاه که با حضور برخی مدیران ادارات برگزار شد شرکت کرده و در جریان مسائل و مشکلات مطرح شده قرار گرفت.

در این جلسه ناصر نادری بخشدار خسروشاه به برخی مطالبات مهم از جمله نواقصات کمی و کیفی مرکز بهداشت، نبود اورژانس شهری، سرریز شدن پستب چرم شهر در حوزه بخش خسروشاه، نبود ساختمان ثبت احوال و ثبت اسناد، استخر نیمه کاره اداره ورزش و جوانان، بازسازی پل آجی چای، ترمیم شانه های خاکی محدوده خسروشاه در اتوبان تبریز آذرشهر و مساله اختلاف خسروشاه با سهند بر سر تقسیمات کشوری در منطق آواراق اشاره کرد و در مورد هر کدام توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه حجت الاسلام باقرنژاد امام جمعه خسروشاه با انتقاد از صدا و سیما گفت: صدا و سیما نسبت به خسروشاه کم لطفی کرده و برنامه های اجرا شده در بخش خسروشاه را از رسانه استانی پخش نمی کنند.

وی گفت: غالب برنامه هایی که در بخش خسروشاه اجرا می شوند از لحاظ کیفی و کمی قابل توجه است.

امام جمعه خسروشاه گفت: با توجه به سیاست های موجود در صدا و سیمای استان، به مدیریت صدا و سیما انتقاد داریم.

رسول کریمیان شهردار خسروشاه نیز گفت:یکی از مشکلات مهم و مطالبات مردم در خسروشاه عدم وجود فاضلاب شهری است که متاسفانه تا امروز با جدیت به آن ورود نشده است.

وی گفت: کانال های مسیل نیازمند رسیدگی است و اگر اقدامی نشود در موقع بروز بارندگی های شدید باعث بروز بحران خواهد شد.

شیرمحمد زاده رئیس اداره آموزش و پرورش خسروشاه گفت: از ۱۴ فروردین ماه تمانی مدارس به صورت حضوری و صد در صدی برگزار خواهند شد.

وی افزود: از شرایط حضور در مدرسه رعایت پروتکل های بهداشتی، پوشیدن ماسک، داشتن تهویه مناسب در کلاس ها و استفاده از ضدعفونی است.

شیرمحمد زاده به استخر نیمه کار ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش حاضر است استخر نیمه کاره اداره ورزش و جوانان را بر اساس قانون و از طریق آموزش و پرورش و مشارکت خیرین تکمیل کرده و به بهره برداری برساند.

محمد مقصودی عضو شورای شهر خسروشاه گفت: آواراق جزو مسائل مهم منطقه و اهالی محسوب می شود.

وی اظهار کرد: دستگاه دیگری آمده و برای زمین های خسروشاه سند گرفته است.

مقصودی گفت: برای زمین های خسروشاه به سه نهاد سند مالکیت صادر شده است که در این خصوص باید دستگاه های ذیربط ورود کرده و سندهای صادر شده را ابطال نمایند.

بخشداری

نادر جباریلر رئیس شورای شهر خسروشاه اظهار داشت: مردم از عدم تخصیص اعتبارات استانی و ملی گله مندند که نیمه کاره ماندن دانشگاه پیام نور، فاضلاب و استخر نمونه های آن هستند.

وی افزود: ۹ سال است که  پیگیر تبدیل شعبه اقماری تامین اجتماعی به شعبه مستقل هستیم اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

جباریلر اظهار داشت: در حوزه بخش خسروشاه ۷۵۰ کارگاه و کارخانه وجود دارد. انتظار داریم در سال ۱۴۰۱ روند تاسیس شعبه مستقل تامین اجتماعی به سرانجام برسد.

سرهنگ محمد داوری فرمانده سپاه خسروشاه نیز گفت: پتانسیل های موجود در بخش خسروشاه فراتر از بخش می باشد که نیازمند آن است نگاه مدیران استانی به خسروشاه در حد یک بخش ویژه باشد.

داوری افزود: برخی از ادارات امورات مردم را به تبریز ارجاع می دهند و نوعی یک بام و دو هوا بوجود می آید.

در پیایان، جعفری آذر فرماندار شهرستان تبریز ضمن جمع آوری تمام مسائل مطرح شده در جلسه و قول پیگیری آنها، به مسئولین نیز تاکید کرد هر هفته پیگیر مسائل باشند و اینگونه نباشد که نامه ای ارسال کنند و منتظر نتیجه باشند، چرا که اینگونه نتیجه ای حاصل نخواهد شد.

  • نویسنده : سعید خسروشاهی