مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌ شرقی گفت: آمار جانباختگان حادثه ریزش ساختمان در آخر خیابان عباسی تبریز به ۵ نفر رسید.

به گزارش خسروشاه نیوز؛ محمدباقر هنربر ادامه داد: تا بامداد امروز تعداد جانباختگان این حادثه ۲ نفر بود اما با ادامه آوار برداری ها پیکر ۳ جان باخته دیگر بیرون آورده شد.

وی افزود: در این حادثه ۱۵ نفر مصدوم شده بودند که از این تعداد ۱۱ نفر پس از دریافت کمک‌های درمانی از بیمارستان ترخیص شدند و ۴ نفر همچنان بستری هستند.

هنربر با اشاره به اینکه آواربرداری این ساختمان همچنان ادامه دارد اظهار کرد: نیرو‌های نظامی و انتظامی و آتش نشانی نیز برای تامین امنیت و امداد رسانی در محل حادثه حضور دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌ شرقی گفت: حدود ساعت ۲۵ دقیقه بامداد امروز پیکرهای یک زن و یک مرد و ساعت ۱:۳۰ بامداد نیز یک پیکر مرد که زیر آوار محبوس شده بود بیرون کشیده شد و عملیات آواربرداری با احتیاط برای بیرون کشیدن افراد احتمالی مانده در زیر آوار ادامه دارد.

هنربر اضافه کرد: در طبقه پایین این ساختمان چهار طبقه یک واحد صافکاری فعالیت می‌کرد و انفجار گاز موجب ریزش این ساختمان شده است و البته دلیل اصلی این حادثه همچنان در حال بررسی است.

وی یادآوری کرد: ۲ ساختمان مجاور این مکان نیز برای جلوگیری از احتمال ریزش، به دستور دادستان تبریز، تخلیه شده و افرادی که مکانی برای ماندن نداشتند، توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز اسکان داده شدند.

عصر روز گذشته یک ساختمان مسکونی ۵ طبقه در آخر خیابان عباسی تبریز بر اثر انفجار گاز ریزش کرد.