تبریز- فرمانده سپاه پاسداران با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی در جامعه گفت: ملت ایران آرزوهای دشمنان را ناکام گذاشته اند.

به گزارش خسروشاه نیوز، سردار حسین سلامی ظهر پنج شنبه در مراسم معارفه و تکریم فرمانده سپاه عاشورا در تبریز گفت: هنر مردم این خاک ناکام گذاشتن دشمنان و ناامید کردن آنهاست و این مردم سزاوار خدمت هستند و فدا شدن برای آنها لذت بخش است.

فرمانده سپاه پاسداران افزود: واقعاً آذربایجان چه غربی و چه شرقی، حتی استان‌های اردبیل و زنجان به یک شخصیت بزرگ و به یک فرمانده رشید و شخصیتی جاودان افتخار می‌کند، نام مبارک سردار شهید مهدی باکری برای مردم ایران همراه با ارمغان عزت و اقتدار و تاریخ سربلند است.

سردار سلامی ابراز داشت: آذربایجان سرزمین فداکاری و وفاداری است؛ مردم این دیار عشقی استثنایی نسبت به اهل بیت دارند. غیرتی که در مردم آذربایجان وجود دارد و وفاداری آنها به ولایت و فداکاری آنها برای اسلام و کشورمان الهام یافته از روح حضرت ابوالفضل (ع) است.

وی همچنین گفت: مردم این سرزمین صبور و نجیب بوده اما در کنار آن مهربان، مهمان نواز و مرزداران غیور ما هستند. حتی موقعیت این سرزمین در جغرافیای کشور ما برجسته است.

وی گفت: به فضل الهی انقلابی که امام عظیم الشان با الهام از عاشورا آغاز کرد و بر مستکبران خروشید تا مجد و عظمت از دست رفته مسلمانان را بازیابی کند.

سلامی افزود: البته در همان ابتدای انقلاب با مقاومت مستکبران روبرو شد و جنگ هشت ساله‌ای را بر ما تحمیل کردند اما امام با بسیج مردم توانست آن واقعه سنگین را خنثی کند. بعد از امام راحل بیرق امت اسلام بر دست رهبر بزرگ و حکیم که تربیت یافته مکتب اهل بیت است در عصر پیچیده‌ترین توطئه‌های جهانی به آیت الله خامنه‌ای رسید.

وی ادامه داد: خیلی سخت می‌توان توصیف کرد که چه فرازهای سنگین و چه واقعه‌های هولناکی را پشت سر گذاشته‌ایم. دشمنانی که از حیث قدرت مادی بی نظیر و جهان را غارت کرده بودند، باور اینکه یک ملت در میان این همه قدرت صف کشیده بدرخشد برایشان سخت بود.

وی سپس گفت: دشمن در زمان جنگ در عرصه اقتصادی همه راه‌ها را بست و جریان انتقال پول حتی برای دارو و غذا را مختل کرد و فشار سیاسی سنگینی را ایجاد کرد.

فرمانده سپس ادامه داد: دشمن به دلیل این نبرد ۴۳ ساله ابعاد قدرت ما را دریافت کرده بود و تمام تلاش خود را برای تهاجم فرهنگی انجام داد و تصمیم گرفت نفوذ اسلام در عرصه جغرافیای منطقه را متوقف کند اما نمی‌دانست این نفوذ ایمانی و اعتقادی است.

وی گفت: هرچه دشمن تجمع می‌کرد و آرایش جنگی می‌گرفت رهبر انقلاب راه خود را می‌پیمود و دست‌های دشمن را می‌بست.

سلامی افزود: امروز که همه دوربین‌ها و تمرکزها روی مردم زوم است آن صلابت، نشاط و شادابی را می‌بینند و دشمن مأیوس شده است. ما در قدم‌های آخر برای رسیدن به قله هستیم و باید وحدت را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه ما قدرت زیادی برای حل مسائل داریم و نباید از مشکلات هراس داشته باشیم، گفت: همدلی عمیقی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که می‌تواند مشکلات استان را حل کند.

وی در خصوص فرمانده جدید سپاه عاشورا گفت: سردار عباسقلیزاده هم محبوب قلوب مردم و سپاه است و با سابقه‌ای درخشان مطمئنیم در این منصب به خوبی عمل می‌کند.

سلامی در خصوص فرمانده سابق سپاه عاشورا سردار عابدین خرم نیز گفت: سردار خرم در موضع جدیدی برای خدمت قرار گرفته و باید با کمک خود مردم برای حل مشکلات اقدام کنیم و مطمئنم وی از محروم‌ترین مناطق کار خود را آغاز خواهد کرد.