وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ما به گفت‌وگوهای منطقه‌ای و بین‌المللی باور داریم گفت: در مذاکرات ایرانی و سعودی، مسیر خوبی در حال طی شدن است.

به گزارش خسروشاه نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (پنج‌شنبه) در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه لبنان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، لبنان را دوست، شریک و متحد خود در منطقه می‌داند.

وی عنوان کرد: ما کاملاً آماده کمک به لبنان هستیم تا بتواند از بحران اقتصادی کنونی با موفقیت عبور کند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: شرکت‌های بزرگ ایرانی آمادگی دارند دو نیروگاه بزرگ یک هزار مگاواتی برق را در بیروت و جنوب لبنان در کمتر از ۱۸ ماه ایجاد کنند.

امیرعبداللهیان افزود: ما این کار را با سرمایه‌گذاری مشترک سرمایه داران لبنانی و سرمایه ایرانی و صدور خدمات فنی مهندسی به سرعت انجام خواهیم داد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما آمادگی داریم در صورت درخواست مقامات لبنان نسبت به بازسازی بندر بیروت از طریق صادرات خدمات فنی و مهندسی اقدام کنیم.

وی افزود: در خصوص موضوع هسته‌ای ایران، مذاکرات را به عنوان یک اصل قبول داریم و گفت‌وگوهای مفصلی را با همکار عزیزم وزیر امور خارجه لبنان در این مورد داشتیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما معتقد هستیم مذاکره‌ای که حقوق و منافع ملت ایران را تامین کند مورد توجه ماست. در صورت وجود نیت واقعی در طرف‌های مقابل و بازگشت همه آنها به تعهدات، تهران هم به تعهدات خود باز خواهد گشت.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اما در این موضوع پیام‌های شفاهی آمریکا و وعده‌های بدون عمل یک کشور اروپایی برای ما ملاک نیست. ما بر اساس رفتار عملی طرف‌های مقابل، لغو تحریم‌ها و بازگشت طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در توافق هسته‌ای، ایران تنها کشوری است که تا آخرین لحظه به تعهدات خود پایبند ماند و این روش را در صورت رفتار متقابل طرف‌های مقابل احیا خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: ما به گفت‌وگو چه در موضوعات منطقه‌ای و چه موضوعات بین‌المللی باور داریم و آن را مناسب‌ترین مسیر برای حل مشکلات می‌دانیم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: در گفتگوهای ایرانی و سعودی، مسیر خوبی در حال طی شدن است.