در جلسه شورای اسلامی شهر خسروشاه، گزارشی از فعالیت های شورای ششم در 2 ماه اخیر اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خسروشاه نیوز، نادر جباریلر رئیس شورای اسلامی شهر خسروشاه گفت: در مورد ایجاد تست مورفین که درخواست تعداد زیادی از شهروندان می باشد، پیگیری ها و نامه نگاری های لازم انجام شده و نشانه های مثبتی از راه اندازی تست مورفین در خسروشاه ایجاد شده است.

وی افزود: با تاسیس تست مورفین، متقاضیان دیگر نیازی نخواهد بود به شهرهای اطراف بروند.

وی بیان کرد: در دیداری که اخیرا با فرماندار تبریز داشتیم، در مورد مطالبات مردمی از شورای شهر مطالبی را بیان کردیم. در این جلسه آقای مهدوی فرماندار تبریز گفت فهرست مطالبات مردمی و همچنین پروژه های نیمه تمام شهری از طرف شورای شهر کتبا به فرمانداری اعلام شود تا از طریق نهاد ها و سازمان های مربوطه مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس شورای شهر گفت: از جمله پروژه هایی که در جلسه مشترک با فرماندار مورد پیگیری قرار گرفت، ساختمان نیمه تمام پیام نور، مسیل های نیمه تمام دینگو و یاش چایی، استخر ورزش و جوانان و پروژه فاضلاب شهری است که به صورت نیمه تمام رها شده است. در نامه ای که برای فرمانداری ارسال کرده ایم، ۹ مورد از مطالبات و پروژه ها مورد پیگیری قرار گرفته است.

جباریلر در مورد تاسیس شعبه تامین اجتماعی نیز گفت: در سفر اخیری که حجت الاسلام میرتاج الدینی نماینده مجلس شورای اسلامی به خسروشاه داشت، این مساله مطرح و مورد پیگیری قرار گرفته و طی نامه ای به ایشان اعلام شده است. اخیرا هم اعلام شد که آقای میرتاج الدینی این درخواست را به سازمان تامین اجتماعی ارسال کرده اند و از طریق تهران پیگیر ایجاد شعبه مستقل تامین اجتماعی در خسروشاه هستند.

وی اظهار داشت: در مورد مجتمع فرهنگی هنری خسروشاه با دکتر ناظمی مددیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جلسه ای داشتیم و گزارشی از وضعیت این مجتمع را به ایشان اعلام کردیم. در این جلسه مقرر شد یک تفاهم نامه ای بین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شورای اسلامی و شهرداری خسروشاهی منعقد گردد و طی آن این مجتمع به شهرداری خسروشاه واگذار گردد. این تفاهم نامه آماده شده و در روزهای آینده امضا خواهد شد.

نادر جباریلر به موضوع فاضلاب شهری اشاره کرد و گفت: فاضلاب شهری در خسروشاه به یک معضل جدی مبدل شده است و لازم است اقداماتی در این صورت انجام گیرد. بنابراین در این راستا با مدیر عامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در روزهای آینده جلسه مشترکی برگزار خواهیم کرد تا در مورد فاضلاب شهری خسروشاه تدابیر و اقدامات لازم عملی شود.

  • نویسنده : سعید خسروشاهی