این روزها خرید روغن تبدیل به یک دغدغه برای شهروندان شده است! کمبود روغن از یک طرف و قیمت های نجومی از طرف دیگر داد مردم را درآورده است.

به گزارش خسروشاه نیوز این روزها خرید روغن تبدیل به یک دغدغه برای شهروندان شده است! کمبود روغن از یک طرف و قیمت های نجومی از طرف دیگر داد مردم را درآورده است.

پیام های ارسالی مخاطبان به خسروشاه نیوز نشان می دهد پیدا کردن روغن نباتی در مغازه های شهر مشکل شده است و به سختی یافت می شود! بعضی فروشندگان هم که در کنار خرید روغن، مشتری را ملزم به خرید جنس جانبی می کنند و اگر امتناع کنند از روغن خبری نیست! البته مغازه داران هم می گویند مقصر ما نیستیم و شرکت های پخش ما را مجبور به این کار می کنند!

فروشندگانی هم هستند که روغن حلبی را پنهانی به دست مشتری می دهند آنهم با قیمتی بالاتر از روی جلد! این مطلب را برخی مخاطبان گفته اند!

پیگیری های خسروشاه نیوز از فروشندگان و قفسه های خالی روغن نشان می دهد دلیل کمبود این ماده غذایی نبود آن در بازار تبریز است.

برای این کمبود دلایل متفاوتی مطرح می کنند، از کمبود مواد اولیه تا گرانی قوطی حلبی توسط فولادی ها بطوریکه تازه ترین دلایل گرانی روغن را دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران مطرح کرده و گفته که قیمت ورق آهنی که از سوی فولاد مبارکه تامین می‌شد بالا رفته است و همین مسئله باعث شده که روغن جامد کمیاب شود.

وی همچنین گفته، علاوه بر آن قیمت مواد افزودنی روغن جامد افزایش پیدا کرده است که این دو عوامل باعث شده تولید روغن کم شود.

آنچه اکنون مشخص است این است که در تولید روغن جامد همچنان مشکل وجود دارد و مشکلات فعلی یک شبه به وجود نیامده که یک شبه هم برطرف شود.

  • نویسنده : سعید خسروشاهی